Αύξηση της τάξεως του 75% θα παρουσιάσουν το 2010, οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα και η συνολική αξία τους θα ανέλθει στο ποσό των 1,4 δισ. ευρώ.Το αντίστοιχο ποσό για το 2009 ήταν 0,8 δισ. ευρώ ενώ ο ετήσιος μέσος όρος αξίας αγορών ανά on line κατάστημα κυμαίνεται στα 1.500 ευρώ.
Αυτά τα συμπεράσματα προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το δίμηνο Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2010 σε 1.106 Έλληνες καταναλωτές στο διαδίκτυο, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το 37% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το ίντερνετ, πάνω από 30 ώρες της εβδομάδα και οι συνηθέστερες χρήσεις του είναι η ηλεκτρονική αλληλογραφία, η αναζήτηση ειδήσεων, η κοινωνική δικτύωση μέσω ιστοτόπων όπως το facebook, τα blogs και τα forums.
Τα πιο δημοφιλή προιόντα, που προμηθεύονται οι καταναλωτές μέσω του διαδικτύου είναι τα εξής: είδη πληροφορικής (63%), ηλεκτρονικά είδη (50%), εισιτήρια ταξιδιών (42%), κρατήσεις ξενοδοχείων (32%), βιβλία (32%).
Αναδεικνύονται όμως και νέες ενδιαφέρουσες κατηγορίες προϊόντων, όπως είδη σπιτιού και ηλεκτρικές συσκευές (26%), ένδυση και υπόδηση (21%), καλλυντικά (10%).
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στην προτίμηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μεταξύ των οποίων είναι η ευχρηστία του διαδικτύου (76%), οι πολλοί και ασφαλείς τρόποι πληρωμής (69%) και η μεγάλη γκάμα προϊόντων (65%).
Το 38% των καταναλωτών, θα αγόραζε σίγουρα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμη και αν δεν κάλυπτε κάποιους από τους παραπάνω σημαντικούς παράγοντες, αν είχε καλές τιμές και προσφορές.
Μαρία Κορινθίου: Επέστρεψε στο «Πρωινό» – Τα νεότερα για την υγεία της
Πριν από 1 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου