Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

F1 news

RENAULT

Εν μέσω δημοσιευμάτων ότι η Renault σκέφτεται να ακολουθήσει την Toyota στην πόρτα της εξόδου από την F1, ο πρόεδρος του γάλλου κατασκευαστή αυτοκινήτων, Κάρλος Γκοσν, παρέπεμψε την οποιαδήποτε ανακοίνωση επί του θέματος μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

"Θα πρέπει να είστε υπομονετικοί. Η ανακοίνωση για τη συμμετοχή μας στην F1 θα έρθει πριν από το τέλος της χρονιάς", ήταν η δήλωση του Γκοσν σε ρεπόρτερ, όπως την μετέδωσε το πρακτορείο Reuters.

Η είδηση ήρθε ύστερα από μια έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Renault την Τετάρτη (4/11) στο Παρίσι, με αντικείμενο συζήτησης το μέλλον της εταιρίας στην F1, χωρίς να υπάρξει κάποια επίσημη ανακοίνωση μετά την ολοκλήρωσή της.

Πάντως την ίδια ώρα, ο προσωρινός διαχειριστικός διευθυντής της γαλλικής ομάδας, Ζαν-Φρανσουά Κομπέ, εμφανιζόταν καθησυχαστικός ως προς τα σχέδια της Renault.

"Εχουμε ήδη υπογράψει συμβόλαιο με τους οδηγούς μας, το μπάζετ μας εγκρίθηκε και είμαστε εγγεγραμμένοι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η σεζόν 2010 έχει ήδη ξεκινήσει", τόνισε στην εφημερίδα L'Equipe.


Το δίλημμα του Κιμι ...


Να τρέξει κανείς ή να μην τρέξει; Αυτό είναι το ερώτημα που στριφογυρνάει στο μυαλό του Κίμι Ράικονεν αυτή την εποχή, καθώς όπως προκύπτει, έχει την ευκαιρία να κερδίσει περισσότερα χρήματα αν μείνει εκτός αγώνων το 2010, παρά να υπογράψει στην McLaren.

Οπως αναφέρει το περιοδικό Auto Motor Sport, στην πρώτη περίπτωση θα βάλει στην τσέπη 17 εκ. ευρώ, όπως προβλέπει η συμφωνία που έκανε με την Ferrari για την πρόωρη λύση του συμβολαίου του.

Εφόσον όμως βρει κάποια άλλη ομάδα για να συνεχίσει την καριέρα του, η ιταλική ομάδα υποχρεούται να του καταβάλλει "μόνο" 10 εκ. ευρώ. Και από τη στιγμή που η πρόταση από την McLaren που έχει στα χέρια του δεν φαίνεται να ξεπερνά τα 5 εκ. ευρώ, ο Ράικονεν θα αναγκαστεί να θυσιάσει 2 εκ. αν συμφωνήσει με την βρετανική ομάδα.

Παρά το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι του Iceman πιέζουν την McLaren να αυξήσει την προσφορά της, η εκτίμηση είναι πως οι δύο πλευρές θα τα βρουν τελικά, αργά ή γρήγορα.

Για την ώρα η McLaren τηρεί στάση αναμονής και καλά κάνει, καθώς γνωρίζει καλά ότι αποτελεί μονόδρομο για τον Ράικονεν να υπογράψει σε αυτή, αν θέλει μια ανταγωνιστική θέση στην F1 για το 2010 - κάτι που άλλωστε έχει παραδεχτεί και ο ίδιος ο φινλανδός.

Στο Γουόκινγκ κρατούν, πάντως, ως εναλλακτική επιλογή τον Νικ Χάιντφελντ, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του με την υποστήριξη της Mercedes και πρόσφατα αποχώρησε από την BMW Sauber


" Ο πόλεμος έφερε τις αποχωρήσεις "


Ιδιαίτερα επικριτική προς τις κινήσεις των αξιωματούχων της F1 τα τελευταία χρόνια είναι η στάση της Ferrari, θεωρώντας αυτούς υπεύθυνους για το κύμα φυγής των μεγάλων κατασκευαστών που πλήττει το σπορ.

Η Honda άνοιξε πρώτη τον χορό των αποχωρήσεων τον περασμένο Δεκέμβριο, για να ακολουθήσει νωρίτερα μέσα στη φετινή σεζόν η BMW και τώρα η Toyota.

Εκτός από τις τρεις αυτές εταιρίες κατασκευής αυτοκινήτων, παρελθόν θα αποτελέσει και ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του πρωταθλήματος, Brigdestone, όχι όμως άμεσα, αλλά στο τέλος του 2010.

Η Ferrari θεωρεί ότι το άσχημο οικονομικό κλίμα παγκοσμίως, που επικαλέστηκαν οι κατασκευαστές για να διαβούν την πόρτα της εξόδου, αποτελεί μόνο ένα πρόσχημα και πως η πραγματική αιτία κρύβεται στον "πόλεμο" που άνοιξε η FIA μαζί τους.

Σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της, η ιταλική ομάδα περιγράφει με γλαφυρό τρόπο την άποψή της για το ζήτημα. Αναλυτικά:

"Μαρανέλο, 4 Νοεμβρίου 2009 - Μοιάζει με μια παρωδία του 'Δέκα Μικροί Ινδιάνοι' της Αγκάθα Κρίστι, το οποίο εκδόθηκε στην Αγγλία για πρώτη φορά το 1939, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σοβαρή.

"Η Formula 1 συνεχίζει να χάνει σημαντικά της μέλη: στο διάστημα των τελευταίων 12 μηνών η Honda, η BMW, η Bridgestone και σήμερα το πρωί η Toyota ανακοίνωσαν τις αποχωρήσεις τους. Σε αντάλλαγμα, αν κάποιος μπορεί να το αποκαλέσει έτσι, ήρθαν οι Manor, Lotus (γιατί από την ομάδα των Κόλιν Τσάπμαν, Τζιμ Κλαρκ και Αϊρτον Σένα, για να κατονομάσουμε μερικούς, δεν υπάρχει κάτι περισσότερο από το όνομα), USF1 και Campos Meta.

"Μπορείς να πεις "ίδια με ίδια", γιατί αρκεί να υπάρχουν οι συμμετέχοντες. Αλλά αυτό δεν είναι εντελώς αληθές και εξάλλου θα πρέπει να δούμε αν του χρόνου θα είναι όντως τόσοι στο Μπαχρέιν για την πρώτη εκκίνηση της σεζόν 2010 και πόσοι θα καταφέρουν να βγάλουν τη σεζόν ως το τέλος της.

"Στην πραγματικότητα η σταθερή ροή εγκαταλείψεων είναι περισσότερο αποτέλεσμα του πολέμου κατά των μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων από εκείνους που χειρίζονται τις τύχες του σπορ, παρά τα αποτελέσματα της οικονομίας που έχει επηρεάσει την Formula 1 τα τελευταία χρόνια.

"Στο αστυνομικό μυθιστόρημα της Κρίστι ο ένοχος ανακαλύπτεται μόνο όταν όλοι οι άλλοι είναι νεκροί, ο ένας μετά τον άλλο. Θέλουμε να περιμένουμε μέχρι αυτό να συμβεί ή θα πρέπει να γράψουμε το βιβλίο της Formula 1 με έναν διαφορετικό επίλογο;".


ΠΗΓΗ : WWW.SPORT.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια: