Βάζοντας σε ευθεία αντιπαραβολή τα δύο μονοθέσια, παρατηρούμε ότι το φετινό είναι μακρύτερο σε μήκος και ακολουθεί τον δρόμο που χάραξε η περσινή Red Bull RB5 στο εμπρός ρύγχος (σε σχήμα "Πάπιας"), το οποίο είναι αρκετά πιο υπερυψωμένο.
Οι πλαϊνοί αεραγωγοί έχουν έρθει λίγο πιο μπροστά, κάτι που ισχύει και για το κόκπιτ, προκειμένου να χωρέσει το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμων που θα έχουν φέτος όλα τα μονοθέσια, εξαιτίας της απαγόρευσης των ανεφοδιασμών.
Επιπλέον το πάνω μέρος των εισαγωγών αέρα έχει τροποποιηθεί, ακολουθώντας μια πιο επιθετική σχεδίαση σε σχέση με την F60, κατά τα πρότυπα της πρωταθλήτριας Brawn BGP 001 με τις ανασηκωμένες άκρες στα καλύμματα.
Ομως το μυστικό της F10 κρύβεται στον πίσω διπλό διαχύτη, το ντιζάιν του οποίου απέφυγε να δώσει στη δημοσιότητα η Ferrari σε κάποια φωτογραφία, φοβούμενη προφανώς μήπως υπάρξουν αντιγραφές.
Με τα λόγια του αρχισχεδιαστή της Scuderia, του έλληνα Νικόλα Τομπάζη, "O διαχύτης είχε θεμελιώδη σημασία. Για να βελτιστοποιήσουμε την απόδοση έπρεπε να επανεξετάσουμε ολόκληρο τον πίσω άξονα του μονοθεσίου, αλλάζοντας το σύστημα διεύθυνσης για να κάνουμε περισσότερο χώρο για τον διαχύτη. Το ίδιο έγινε με την ανάρτηση. Ο διαχύτης είναι πολύ μεγαλύτερος και καλύτερος σε απόδοση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια".
Θα λέγαμε ότι ήταν αναμενόμενο στην Ferrari να δώσουν μεγάλο βάρος στο πίσω μέρος της F10, καθώς εκεί ήταν που υστερούσε η προκάτοχός της σε παραγωγή κάθετης δύναμης. Ακόμα και αν φτιάχτηκε και χρησιμοποιήθηκε διπλός διαχύτης στην F60 μέσα στην πορεία της σεζόν 2009, δεν θα μπορούσε να ήταν τόσο αποτελεσματικός όσον αν είχε σχεδιαστεί από την αρχή με αυτό το ντιζάιν.
Μία ακόμα διαφορά μεταξύ των δύο μονοθεσίων είναι ότι από το φετινό δεν διαθέτει KERS (Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας), το οποίο αποτελεί παρελθόν από την F1 ύστερα από σχετική συμφωνία μεταξύ των ομάδων.
Οι τεχνικές προδιαγραφές της Ferrari F10:
Σασί
Κατασκευή από ανθρακονήματα και συνθετικά κυψέλης
Llimited Slip Differential της Ferrari
Ημιαυτόματο αλληλοδιάδοχο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων με quick-shift
Αριθμός ταχυτήτων: 7 + όπισθεν
Αεριζόμενα δισκόφρενα από ανθρακονήματα της Brembo
Ανεξάρτητη ανάρτηση, ελατήρια στρέψης εμπρός και πίσω ενεργοποιημένα από αντιστρεπτικές ράβδους
Βάρος (μαζί με υγρά, λιπαντικά και οδηγό): 620 kg
Ζάντες BBS (εμπρός και πίσω): 13"
Κινητήρας
Τύπος: 056
Αριθμός κυλίνδρων: 8
Τοποθέτηση: V 90
Αριθμός βαλβίδων: 32 (πνευματική κατανομή)
Συνολική χωρητικότητα: 2398 cm3
Διάμετρος πιστονιού: 98 mm
Βάρος: > 95 kg
Ηλεκτρονικός ψεκασμός και μίζα
Καύσιμα: Shell V-Power
Λιπαντικά: Shell Helix Ultra
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου