Όπως επιβεβαίωσε η Red Bull, ο Μαρκ Γουέμπερ στον γύρο που προσπάθησε να τον περάσει ο Σεμπάστιαν Φέτελ, είχε βάλει τον κινητήρα του σε πρόγραμμα οικονομίας καυσίμου, με αποτέλεσμα να χάσει κάποια από την ταχύτητά του, επιτρέποντας στον Γερμανό να τον πλησιάσει τόσο πολύ. Το μυστήριο για τις ακριβείς συνθήκες της σύγκρουσης των δύο πιλότων συνεχίζεται, με την ομάδα να… βάζει χέρι και στους δύο και να προσπαθεί να υποβαθμίσει το γεγονός.
Οι «υποψίες» ότι κάτι περίεργο είχε συμβεί στο συγκεκριμένο συμβάν είχαν ξεκινήσει από νωρίς και ειδικά όταν ο Γουέμπερ είπε στους δημοσιογράφους ότι θα έπρεπε να ψάξουν περισσότερο για το τι πραγματικά συνέβη. Αρχικά στην Red Bull πίστευαν ότι τα δύο μονοθέσιά τους είχαν ακριβώς τις ίδιες ρυθμίσεις στον κινητήρα κατά τη διάρκεια της μάχης τους, ωστόσο, η ενημέρωση αποκάλυψε ότι ο Γουέμπερ έπρεπε να μπει σε πρόγραμμα οικονομίας καυσίμου στον 40ό γύρο, ενώ ο Φέτελ όχι σε εκείνο το σημείο.
Αν και μια τέτοια εντολή πιθανότατα δεν μεταφέρθηκε απευθείας από τα πιτ στην ενδοεπικοινωνία με τον Γουέμπερ, μια ένδειξη στο ταμπλό του μονοθεσίου του Αυστραλού ίσως ήταν αυτή που τον ενημέρωσε πως χρειάζεται να ξεκινήσει να προφυλάσσει καύσιμα. Ο Φέτελ μπόρεσε να το κάνει βρισκόμενος πίσω από άλλα μονοθέσια νωρίτερα και είχε αρκετά έξτρα καύσιμο για να μπορέσει να κάνει έναν ακόμη γύρο με τον κινητήρα του σε πλήρη ισχύ, πριν χρειαστεί κι αυτός να ενεργοποιήσει το ίδιο πρόγραμμα.
Αυτό σημαίνει ότι η μοναδική ρεαλιστική πιθανότητα του Γερμανού να περάσει τον Γουέμπερ ήταν ακριβώς σε εκείνο το σημείο, όταν και θα είχε ένα ελαφρύ πλεονέκτημα δύναμης σε σχέση με το μονοθέσιο του team mate του. Το ξεκαθάρισμα του θέματος ήταν και το θέμα των νέων δηλώσεων που έκανε ο Κρίστιαν Χόρνερ αργά το απόγευμα της Κυριακης.
«Τώρα έχουμε όλα τα γεγονότα. Ο Μαρκ άλλαξε τις ρυθμίσεις για οικονομία καυσίμου, το οποίο του κόστιζε λίγο σε απόδοση στις ευθείες και το οποίο επίσης εξηγεί πως ο Σεμπάστιαν βρέθηκε πολύ γρήγορα τόσο καθαρά δίπλα του. Το μεγάλο λάθος παραμένει ότι δεν δόθηκε αρκετός χώρος και η εξήγηση είναι στο πως ο Σεμπάστιαν κατάφερε να βρεθεί εκεί. Είχε μπορέσει να εξοικονομήσει ένα έξτρα κιλό καυσίμου, καθώς και τα δύο μονοθέσια εκκινούσαν με την ίδια ποσότητα», ανέφερε αρχικά.
Και συνέχισε: «Ουσιαστικά είχε έναν ακόμη γύρο με τις ρυθμίσεις για μέγιστη ισχύ, αλλά δεν μπορούσαμε να τον κρατήσουμε πίσω γιατί βρισκόταν υπό πίεση από τον Χάμιλτον που ακολουθούσε. Το εκνευριστικό είναι ότι δώσαμε 28 πόντους σήμερα, ενώ θα έπρεπε να είχαμε κάνει το 1-2. Και οι δυο τους επίσης έχασαν βαθμούς. Από την πλευρά της ομάδας δεν μετρά ποιος είναι μπροστά, αλλά προτεραιότητα είναι να τερματίζουμε στο 1-2 και αυτό έπρεπε να κάνουμε και σήμερα».
Ο Χόρνερ πρόσθεσε ακόμη αποφεύγοντας να επιρρίψει μεγαλύτερες ευθύνες σε κάποιον από τους δύο: «Νομίζω ότι ο Μαρκ έβαλε τον Σεμπάστιαν στην ακάθαρτη γραμμή, του έδωσε τόσο χώρο όσο και ο Σεμπάστιαν πέρασε προφανώς αρκετά επιθετικά, αλλά είχε ακόμη αρκετή αποσταση. Έτσι ήταν πολύ εκνευριστικό».
Ο ισχυρός άνδρας της αυστριακής ομάδας έφερε ως παράδειγμα τη μάχη που είχαν μετά οι Χάμιλτον-Μπάτον: «Είδαμε τις McLaren να μάχονται μεταξύ τους και να δίνουν χώρο, είδαμε τους οδηγούς μας να μάχονται πρόσφατα στη Μαλαισία συγκριτικά με τον σημερινό αγώνα και συνήθως είναι πολύ καλοί στο να δίνουν χώρο. Σήμερα για κάποιο λόγο αυτό δεν συνέβη. Είναι σωστό να αφήνεις τους οδηγούς να μάχονται. Είδαμε τις McLaren να τους αφήνουν να το κάνουν, αλλά όταν είναι στην ίδια ομάδα είναι σημαντικό να δείχνουν περισσότερο σεβασμό ο ένας στον άλλον και να παραδέχονται το ότι ο ένας μπορεί να είναι πιο γρήγορος».
Όσο για το αν αυτό θα επηρεάσει τις ισορροπίες στην ομάδα και τη σχέση των δύο οδηγών, ο Χόρνερ είπε: «Αυτό θα το χειριστούμε πριν φύγουμε για τον Καναδά. Μίλησα και με τους δύο. Είναι και οι δύο ενήλικες, μεγάλα παιδιά και ανταγωνιστικοί και το πιο σημαντικό είναι ότι σήμερα χαρίσαμε πολλούς βαθμούς. Δεν πρέπει να ξανασυμβεί, πρέπει να μάθουν από αυτό».
Καταλήγοντας, ο Βρετανός αρνήθηκε ότι η Red Bull ευνοεί λίγο παραπάνω τον Φέτελ σε σχέση με τον Γουέμπερ: «Και οι δύο οδηγοί μας αντιμετωπίζονται απολύτως ίσια. Έχουν τον ίδιο εξοπλισμό, την ίδια ευκαιρία. Αυτή είναι η πολιτική που λειτουργούμε και αυτή είναι η ομάδα, κατάφερε να εξοικονομήσει κάποια καύσιμα γιατί ήταν στο σλιπστριμ για αρκετό κομμάτι του αγώνα και το εκμεταλλεύτηκε, όπως είχε δικαίωμα να κάνει.
Ο Φέτελ βρισκόταν υπό αρκετή πίεση από τον Χάμιλτον, κάτι που τον έφερε σε θέση να περάσει τον Μαρκ. Η προτεραιότητά μας σε εκείνο το σημείο ήταν να κερδίσουμε τον αγώνα. Ακόμη κι αν ήθελαν να αλλάξουν θέσεις, θα ήμασταν ακόμη στο 1-2 και θα ήταν άλλοι 43 βαθμοί για την ομάδα και τους δυο τους που θα ξέφευγαν στο πρωτάθλημα».
Την ίδια άρνηση επέδειξε και ο Χέλμουτ Μάρκο, επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας Red Bull: «Οι δύο ομάδες μας αντιμετωπίζουν τους τέσσερις οδηγούς τους με τον ίδιο τρόπο. Ο Φέτελ είχε τέτοια πίεση και αν προκύψει τέτοια κατάσταση πρέπει να σκεφτείς την ομάδα, Μπορούσαμε να κάνουμε ακόμη το 1-2».
Για τη δική του οπτική του ατυχήματος, ο Μάρκο είπε: «Ο Φέτελ ήταν ήδη μπροστά, τουλάχιστον δύο μέτρα και υπήρχε μια αριστερή στροφή κι έπρεπε να βρεθεί στην αγωνιστική γραμμή. Δεν μπορεί να φρενάρει στη βρώμικη πλευρά της πίστας γιατί σίγουρα ξέρει τι θα συμβεί. Αλλά ήταν αχρείαστη η όλη κατάσταση. Θα μιλήσουμε με όλους αρκετά ξεκάθαρα για να μην ξανασυμβεί.
Η στιγμή του ατυχήματος:
Μαρία Κορινθίου: Επέστρεψε στο «Πρωινό» – Τα νεότερα για την υγεία της
Πριν από 1 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου