Ας δούμε τη σημαίνει στην ουσία του το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί αρχικά από οικονομική σκοπιά:
Ο κόπος χιλιάδων ταξιτζήδων που χρεώθηκαν για να ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ μια άδεια ταξί, πάει χαμένος. Άνθρωποι χρωστάνε χιλιάδες ευρώ σε δάνεια από τράπεζες κλπ για την αγορά μιας άδειας ταξί. Έτσι αφαιρούνται απο την αγορά δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία κοστίζουν αθροιστικά οι άδειες ταξί σε όλη την Ελλάδα ,δεδομένης της μέχρι τώρα κατάστασης. Θυμίζουμε οτί οι άδειες ταξί μπορεί να έφταναν σε κόστος αγοράς για παράδειγμα σε μερικά νησία τα 400000 ευρώ. Στο νομό αττικής απο 200000 μεχρι 80000 τα τελευταία 10 χρόνια.
1. Με δεδομένη την ανεργία, χιλιάδες έλληνες και αλλοδαποί θα πάνε να πάρουνε ένα ταξί.
2. Ο αριθμός των ταξί θα ανέβει δραματικά, στο νομό αττικής απο 13500 άδειες θα ανέβει στις 20000 πολύ πολύ εύκολα για μια Α χρονική περίοδο.
3. Σε αυτή την Α χρονική περίοδο δεν θα δουλεύει κάνεις ταξιτζής δεδομένης της οικονομικής κατάστασης και του υπερπλυθησμού των ταξί
4. Σταδιακά θα αποχωρήσουνε απο τον χώρο οι πιο αδύνατοι. Όσοι δεν έχουνε εισοδήματα απο αλλού και δεδομένου οτι το κόστος συντήρησης ενός ταξί θα υπερβαίνει τα έσοδα.
5. Εταιρείες με δυνατά κεφάλαια θα συγκροτηθούν θα αγοράσουνε ταξί και θα προσλάβουν υπαλλήλους
6. Οι υπάλληλοι ταξιτζήδες θα πληρώνονται με μισθούς πείνας σαν απλοί εργάτες.
7. Οι εταιρείες που θα έχουνε την περισσότερη δύναμη θα πάρουνε τα καλύτερα κομμάτια της αγοράς , λιμάνια αεροδρόμια,νησιά αφήνοντας σε όσους ελάχιστους ιδιώτες έχουνε παραμείνει να παλεύουν με διαδρομές στα κέντρα των πόλεων. Αυτό θα γίνει σταδιακά με τις εταιρείες να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες δεδομένης της ικανοτητάς τους να παρέχουν πιο καινούργια ταξί ,υπαλλήλους με κοστούμια ντύμενους κλπ και το πιο κύριο θα έχουνε την υποστήριξη των κυβερνήσεων στο όνομα της ανάπτυξης.
8. Κατηγοριοποίηση των ταξί σε διάφορες ομάδες και χρεώσεις. Βλέπε παράδειγμα Ρουμανίας , όπου υπάρχουνε ταξί με διαβαθμίσεις στη χρέωση ανά χιλιόμετρο και φυσικά ανά τύπο αυτοκινήτου.
Από κοινωνική σκοπιά:
0. Οδηγούνται χιλιάδες άνθρωποι σε απόγνωση με μη προβλεπόμενες συνέπειες στις ζωές των ιδίων και των οικογενειών τους.
1. Όσοι είναι νέοι και μπορούν να αλλάξουν δουλειές η να χρεωθούν ώστε να μπορέσουν να συμμετέχουν σαν μέτοχοι σε εταιρείες που θα δημιουργηθούν , θα μπούνε σε έναν φαύλο κύκλο ανταγωνισμού μεγαλοεπιχειρηματιών που θα μπούνε στο χώρο με πολύ και ζεστό χρήμα. Όπως καταλαβαίνεται ο ανταγωνισμός θα είναι άνισος.
3.Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μη μπορώντας να αντιδράσουν θα οδηγηθούν στην εξαθλίωση βγαίνοντας νωρίτερα στη σύνταξη(μειωμένη) η οποία σε καμία περίπτωση δεν θα ξεπερνάει τα 700-800 ευρώ
2. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ταξί θα είναι πλέον υπάλληλοι σε εταιρείες με μισθούς που οι ίδιες οι εταιρείες θα καθορίζουν προς όφελος τους.Υπενθύμιση: Οι παλιοί ιδιοκτήτες που έχουνε δαπανήσει πολύ χρήμα αρχικά για να αποκτήσουν μια άδεια ταξί θα είναι μέσα σε λίγο καιρό υπάλληλοι με ότι σημαίνει για αυτό σε συνδυασμό με την ευελιξία των απολύσεων προσλήψεων και συνθηκών εργασίας που θα καθορίζεται από τις εταιρείες.
4. Εξάλειψη ενός μεγάλου μεριδίου της μικρομεσαίας τάξης
5. Διευκόλυνση των κεφαλαιούχων επενδυτών. Διευκόλυνση και ενίσχυση των ήδη δυνατών και πλουσίων. Διεύρυνση της διαφοράς μεταξύ φτωχών και πλουσίων
Κατά την αποψή μου . Το άνοιγμα των ταξί όπως και το άνοιγμα όλως των υπόλοιπων επαγγελμάτων που προηγήθηκαν ή έπονται αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς τα σχέδια της κυβερνήσεως=τρόικας για τον απόλυτο έλεγχο της οικονομικής δραστηριότητας στα πλαίσια του δήθεν εξορθολογισμού της αγοράς με απώτερο σκοπό την ενίσχυση των κεφαλαιούχων οι οποίοι βλέπουν τα κέρδη τους να μειώνονται και ψάχνουν τρόπο να βάλουν χέρι στο κομμάτι της πίτας που δεν κατέχουν ακόμη.
Αυτό θα σημάνει την απόλυτη εξάρτηση των ζώων των ανθρώπων που από αυτόνομοι ιδιοκτήτες γίνανε υπάλληλοι με το έτσι θέλω.
Θυμίζω τον τομέα των μεταφορών, (φορτηγά, ) φαρμακοποιών ,συμβολαιογράφων. Επαγγελμάτων που σε διάφορες διαβαθμίσεις αποτελούν κομμάτια της μικρομεσαίας και μεσαίας τάξης. Σταδιακό άνοιγμα των επαγγελμάτων αυτών θα σημάνει σταδιακή εξάλειψη του μεγαλύτερου μέρους της μικρομεσαίας και μεσαίας τάξης.
Μακάρι να κάνω λάθος και όλα αυτά που έγραψα να αποτελούν απλά υπερβολές του τρόπου που σκέφτομαι για το πως λειτουργεί μια καπιταλιστική κοινωνία με γνώμονα πάντα τα δείγματα γραφής για το πως φτάσαμε στην σημερινή κατάσταση. Φοβάμαι όμως πως αν όχι σε όλα τα παραπάνω αλλά σε αρκετά από αυτά θα επαληθευτώ σύντομα....
tro-ma-ktiko.blogspot.com
Μαρία Κορινθίου: Επέστρεψε στο «Πρωινό» – Τα νεότερα για την υγεία της
Πριν από 1 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου