Η Μαλαισία αναμένεται να δώσει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τις δυνατότητες του κάθε φετινού μονοθεσίου σε σχέση με την πρεμιέρα της χρονιάς, που έγινε στο αστικό σιρκουί του Αλμπερτ Παρκ την περασμένη εβδομάδα.
Κι αυτό γιατί η Σεπάνγκ είναι μια καθαρή πίστα αγώνων με πολλά και διαφορετικά στοιχεία, οπότε η εκτίμηση είναι ότι όποιο μονοθέσιο αποδίδει καλά εκεί, το πιθανότερο είναι να κάνει το ίδιο και στις περισσότερες άλλες πίστες του πρωταθλήματος.
Το πιο εντυπωσιακό γεγονός στην Αυστραλία ήταν η ...
σημαντική υστέρηση των δύο Red Bull στις κατατακτήριες δοκιμές σε σχέση με πέρυσι. Οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαρκ Ουέμπερ, οι οποίοι είχαν πάρει μαζί 18 pole position σε 19 αγώνες πέρυσι, τώρα αρκέστηκαν στην τρίτη σειρά του grid, κάτι που μάλλον αποδεικνύει τη μεγάλη ζημιά που έκανε στην αυστριακή ομάδα η ουσιαστική απαγόρευση των φυσητών διαχυτών φέτος.
Πάντως η RB8 έδειξε πολύ αξιόμαχη στον αγώνα, γυρίζοντας την πίστα σε παραπλήσιο ρυθμό με τις McLaren, οι οποίες ωστόσο φαίνεται να έχουν ένα μικρό προβάδισμα έναντι των υπολοίπων αυτή τη στιγμή, γεγονός που επέτρεψε στον Τζένσον Μπάτον να πάρει μια άνετη νίκη. Η βρετανική ομάδα πιστεύει, μάλιστα, ότι τα μονοθέσιά της θα είναι ακόμα πιο γρήγορα στη Σεπάνγκ, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος της κούρσας στην Αυστραλία αναγκάστηκαν να τρέξουν με μειωμένο ρυθμό, λόγω ενός λάθους υπολογισμού στα φορτία καυσίμου.
Για την Ferrari το ξεκίνημα της σεζόν ήταν πολύ δύσκολο, με το μονοθέσιό της να μην είναι αντάξιο των βλέψεων της ομάδας για πρωτάθλημα. Αμφότερες οι F2012 έμειναν εκτός Q3 και το μόνο θετικό για την Scuderia ήταν η πέμπτη θέση του Φερνάντο Αλόνσο στον αγώνα, έπειτα από φανταστική οδήγηση από τον ισπανό. Αντίθετα, η παρουσία του Φελίπε Μάσα ήταν άσχημη σε όλο το τριήμερο, με τον βραζιλιάνο να παραπονιέται για προβλήματα ισορροπίας στο μονοθέσιό του - και τελικά να παίρνει ένα νέο σασί για τη Μαλαισία.
Η Mercedes και η Lotus έδειξαν στοιχεία σημαντικής βελτίωσης από πέρυσι, και παρότι για καμία από τις δύο αυτό δεν μεταφράστηκε σε βαθμούς στην Αυστραλία, αμφότερες δείχνουν σε θέση να παλέψουν ακόμα και για το βάθρο στη Σεπάνγκ.
Η Williams είχε εξαιρετική παρουσία στο Αλμπερτ Παρκ, κάνοντας τον Πάστορ Μαλντονάντο να ισχυρίζεται ότι η FW34 δεν απέχει πολύ σε απόδοση από τις Red Bull και τις McLaren. Η αισιοδοξία του βενεζουελανού προέρχεται από το γεγονός ότι ο ίδιος ήταν σαφώς ταχύτερος από τον Αλόνσο προς το τέλος του αυστραλιανού GP, χάνοντας την έκτη θέση μόνο και μόνο εξαιτίας του ατυχήματός του στον τελευταίο γύρο.
Να σημειωθεί ότι ο απρόβλεπτος καιρός στη Μαλαισία και η άγνωστη συμπεριφορά των φετινών ελαστικών εκεί, είναι δύο παράγοντες που μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του αποτελέσματος του δεύτερου αγώνα της χρονιάς.
Λάστιχα
Λόγω της αυξημένης φθοράς των ελαστικών στη Σεπάνγκ, η Pirelli επέλεξε τις δύο σκληρότερες γόμες του οπλοστασίου της για αυτόν τον αγώνα, δηλαδή τη μέση (λευκά διακριτικά) και τη σκληρή (ασημί διακριτικά). Η πιο επιτυχημένη στρατηγική ήταν τα τρία pit-stop πέρυσι, όταν οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους τη σκληρή και τη μαλακή γόμα, με τη διαφορά σε απόδοση ανάμεσά τους να είναι 1,2". Και φέτος αναμένεται υψηλός αριθμός pit-stop, ενώ η ψαλίδα στην απόδοση μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών θα είναι σαφώς μικρότερη.
DRS
Οπως το 2011, θα υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, με το σημείο ανίχνευσης να βρίσκεται λίγο πριν από τη στροφή 15, στο τέρμα της πίσω μεγάλης ευθείας.
Καιρός
Υψηλό ποσοστό υγρασίας και πολλή ζέστη είναι η πρόβλεψη για αυτό το τριήμερο στη Σεπάνγκ. Οι θερμοκρασίες θα φτάσουν τους 33 με 35 βαθμούς Κελσίου στον αέρα, ενώ και για τις τρεις μέρες υπάρχει η συνήθης για την πίστα απειλή των ξαφνικών καταιγίδων.
Λίγα λόγια για την πίστα
Η Σεπάνγκ εγκαινιάστηκε το 1999, όταν και φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα F1. Σχεδιασμένη από τον γερμανό Χέρμαν Τίλκε, θεωρείται μία από τις πιο τεχνικές πίστες του πρωταθλήματος. Διαθέτει στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας που διακόπτονται από αργά τμήματα και πολύ μεγάλες σε μήκος ευθείες. Το μεγάλο πλάτος της πίστας διευκολύνει τις προσπάθειες των οδηγών για προσπέρασμα. Τα σημεία που προσφέρουν θεωρητικά τις καλύτερες ευκαιρίες, είναι οι στροφές 15 και 1, δηλαδή στο τέρμα των δύο μεγάλων ευθειών. Η Σεπάνγκ είναι αρκετά απαιτητική για τους κινητήρες, κυρίως επειδή λειτουργούν για πολλή ώρα σε φουλ ρυθμούς στις ευθείες. Ενας κρίσιμος παράγοντας για την καλή απόδοση και αξιοπιστία του μοτέρ αποτελεί η διατήρηση της θερμοκρασίας λαδιού σε χαμηλά επίπεδα, χωρίς να γίνονται συμβιβασμοί στο αεροδυναμικό στήσιμο του μονοθεσίου.
Ενδιαφέροντα στοιχεία και στατιστικά
- Με τη νίκη του στην Αυστραλία ο Τζένσον Μπάτον έφτασε τις 13 στην καριέρα του, πιάνοντας τους Ντέιβιντ Κούλθαρντ και Αλμπέρτο Ασκάρι στη σχετική λίστα όλων των εποχών.
- Η προηγούμενη φορά που η McLaren κέρδισε σε πρεμιέρα σεζόν ήταν το 2008 με τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος πήρε τον τίτλο εκείνη τη χρονιά.
- Κανείς οδηγός της Red Bull δεν βρισκόταν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης στην Αυστραλία, κάτι που είχε να συμβεί από το 2010. Επίσης, η προηγούμενη φορά που υπήρχαν δύο McLaren στις δύο πρώτες θέσεις του grid, ήταν στο ευρωπαϊκό GP του 2009.
- Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έγινε πέρυσι μόλις ο δεύτερος οδηγός στην ιστορία της Σεπάνγκ που κερδίζει συνεχόμενους αγώνες F1, μετά τον Μίκαελ Σουμάχερ τη διετία 2000-2001.
- Τα τρία τελευταία χρόνια, όποιος κερδίζει το συγκεκριμένο GP στέφεται πρωταθλητής στο τέλος της σεζόν (ο Μπάτον το 2009 και ο Φέτελ πέρυσι και πρόπερσι).
- Τους πέντε από τους 10 τελευταίους αγώνες στη Σεπάνγκ, τους έχει κερδίσει ο οδηγός που είχε την pole position, ενώ κανείς στην ιστορία δεν έχει κερδίσει από πιο πίσω από την έβδομη θέση του grid.
- Ο πρώτος και μοναδικός οδηγός από τη Μαλαισία που έχει τρέξει σε αγώνα F1 είναι ο Αλεξ Γιονγκ, με τη Minardi τις σεζόν 2001 και 2002.
Η ταυτότητα του GP Μαλαισίας
Ονομασία πίστας: Sepang International Circuit
Γύροι: 56
Μήκος πίστας: 5,543 χλμ.
Αγωνιστική απόσταση: 310,408 χλμ.
Ρεκόρ γύρου: 1:34.223 - Χουάν Πάμπλο Μοντόγια (2004)
Ταχύτερος γύρος 2011: 1:40.571 - Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull)
Χρόνος pole position 2011: 1:34.870 - Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Το πρόγραμμα του GP Μαλαισίας
Παρασκευή 23/3
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 04:00-05:30GR (ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος 08:00-09:30GR (ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Σάββατο 24/3
Ελεύθερες δοκιμές - 3ο σκέλος 07:00-08:00GR (ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Κατατακτήριες δοκιμές 10:00GR (ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Κυριακή 25/3
Αγώνας 11:00GR (Alpha, ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Προηγούμενοι πρόσφατοι νικητές
2011 - Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2010 - Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2009 - Τζένσον Μπάτον, Brawn-Mercedes
2008 - Κίμι Ράικονεν, Ferrari
2007 - Φερνάντο Αλόνσο, McLaren-Mercedes
2006 - Τζιανκάρλο Φιζικέλα, Renault
2005 - Φερνάντο Αλόνσο, Renault
www.sport.gr
Το πιο εντυπωσιακό γεγονός στην Αυστραλία ήταν η ...
σημαντική υστέρηση των δύο Red Bull στις κατατακτήριες δοκιμές σε σχέση με πέρυσι. Οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαρκ Ουέμπερ, οι οποίοι είχαν πάρει μαζί 18 pole position σε 19 αγώνες πέρυσι, τώρα αρκέστηκαν στην τρίτη σειρά του grid, κάτι που μάλλον αποδεικνύει τη μεγάλη ζημιά που έκανε στην αυστριακή ομάδα η ουσιαστική απαγόρευση των φυσητών διαχυτών φέτος.
Πάντως η RB8 έδειξε πολύ αξιόμαχη στον αγώνα, γυρίζοντας την πίστα σε παραπλήσιο ρυθμό με τις McLaren, οι οποίες ωστόσο φαίνεται να έχουν ένα μικρό προβάδισμα έναντι των υπολοίπων αυτή τη στιγμή, γεγονός που επέτρεψε στον Τζένσον Μπάτον να πάρει μια άνετη νίκη. Η βρετανική ομάδα πιστεύει, μάλιστα, ότι τα μονοθέσιά της θα είναι ακόμα πιο γρήγορα στη Σεπάνγκ, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος της κούρσας στην Αυστραλία αναγκάστηκαν να τρέξουν με μειωμένο ρυθμό, λόγω ενός λάθους υπολογισμού στα φορτία καυσίμου.
Για την Ferrari το ξεκίνημα της σεζόν ήταν πολύ δύσκολο, με το μονοθέσιό της να μην είναι αντάξιο των βλέψεων της ομάδας για πρωτάθλημα. Αμφότερες οι F2012 έμειναν εκτός Q3 και το μόνο θετικό για την Scuderia ήταν η πέμπτη θέση του Φερνάντο Αλόνσο στον αγώνα, έπειτα από φανταστική οδήγηση από τον ισπανό. Αντίθετα, η παρουσία του Φελίπε Μάσα ήταν άσχημη σε όλο το τριήμερο, με τον βραζιλιάνο να παραπονιέται για προβλήματα ισορροπίας στο μονοθέσιό του - και τελικά να παίρνει ένα νέο σασί για τη Μαλαισία.
Η Mercedes και η Lotus έδειξαν στοιχεία σημαντικής βελτίωσης από πέρυσι, και παρότι για καμία από τις δύο αυτό δεν μεταφράστηκε σε βαθμούς στην Αυστραλία, αμφότερες δείχνουν σε θέση να παλέψουν ακόμα και για το βάθρο στη Σεπάνγκ.
Η Williams είχε εξαιρετική παρουσία στο Αλμπερτ Παρκ, κάνοντας τον Πάστορ Μαλντονάντο να ισχυρίζεται ότι η FW34 δεν απέχει πολύ σε απόδοση από τις Red Bull και τις McLaren. Η αισιοδοξία του βενεζουελανού προέρχεται από το γεγονός ότι ο ίδιος ήταν σαφώς ταχύτερος από τον Αλόνσο προς το τέλος του αυστραλιανού GP, χάνοντας την έκτη θέση μόνο και μόνο εξαιτίας του ατυχήματός του στον τελευταίο γύρο.
Να σημειωθεί ότι ο απρόβλεπτος καιρός στη Μαλαισία και η άγνωστη συμπεριφορά των φετινών ελαστικών εκεί, είναι δύο παράγοντες που μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του αποτελέσματος του δεύτερου αγώνα της χρονιάς.
Λάστιχα
Λόγω της αυξημένης φθοράς των ελαστικών στη Σεπάνγκ, η Pirelli επέλεξε τις δύο σκληρότερες γόμες του οπλοστασίου της για αυτόν τον αγώνα, δηλαδή τη μέση (λευκά διακριτικά) και τη σκληρή (ασημί διακριτικά). Η πιο επιτυχημένη στρατηγική ήταν τα τρία pit-stop πέρυσι, όταν οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους τη σκληρή και τη μαλακή γόμα, με τη διαφορά σε απόδοση ανάμεσά τους να είναι 1,2". Και φέτος αναμένεται υψηλός αριθμός pit-stop, ενώ η ψαλίδα στην απόδοση μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών θα είναι σαφώς μικρότερη.
DRS
Οπως το 2011, θα υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, με το σημείο ανίχνευσης να βρίσκεται λίγο πριν από τη στροφή 15, στο τέρμα της πίσω μεγάλης ευθείας.
Καιρός
Υψηλό ποσοστό υγρασίας και πολλή ζέστη είναι η πρόβλεψη για αυτό το τριήμερο στη Σεπάνγκ. Οι θερμοκρασίες θα φτάσουν τους 33 με 35 βαθμούς Κελσίου στον αέρα, ενώ και για τις τρεις μέρες υπάρχει η συνήθης για την πίστα απειλή των ξαφνικών καταιγίδων.
Λίγα λόγια για την πίστα
Η Σεπάνγκ εγκαινιάστηκε το 1999, όταν και φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα F1. Σχεδιασμένη από τον γερμανό Χέρμαν Τίλκε, θεωρείται μία από τις πιο τεχνικές πίστες του πρωταθλήματος. Διαθέτει στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας που διακόπτονται από αργά τμήματα και πολύ μεγάλες σε μήκος ευθείες. Το μεγάλο πλάτος της πίστας διευκολύνει τις προσπάθειες των οδηγών για προσπέρασμα. Τα σημεία που προσφέρουν θεωρητικά τις καλύτερες ευκαιρίες, είναι οι στροφές 15 και 1, δηλαδή στο τέρμα των δύο μεγάλων ευθειών. Η Σεπάνγκ είναι αρκετά απαιτητική για τους κινητήρες, κυρίως επειδή λειτουργούν για πολλή ώρα σε φουλ ρυθμούς στις ευθείες. Ενας κρίσιμος παράγοντας για την καλή απόδοση και αξιοπιστία του μοτέρ αποτελεί η διατήρηση της θερμοκρασίας λαδιού σε χαμηλά επίπεδα, χωρίς να γίνονται συμβιβασμοί στο αεροδυναμικό στήσιμο του μονοθεσίου.
Ενδιαφέροντα στοιχεία και στατιστικά
- Με τη νίκη του στην Αυστραλία ο Τζένσον Μπάτον έφτασε τις 13 στην καριέρα του, πιάνοντας τους Ντέιβιντ Κούλθαρντ και Αλμπέρτο Ασκάρι στη σχετική λίστα όλων των εποχών.
- Η προηγούμενη φορά που η McLaren κέρδισε σε πρεμιέρα σεζόν ήταν το 2008 με τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος πήρε τον τίτλο εκείνη τη χρονιά.
- Κανείς οδηγός της Red Bull δεν βρισκόταν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης στην Αυστραλία, κάτι που είχε να συμβεί από το 2010. Επίσης, η προηγούμενη φορά που υπήρχαν δύο McLaren στις δύο πρώτες θέσεις του grid, ήταν στο ευρωπαϊκό GP του 2009.
- Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έγινε πέρυσι μόλις ο δεύτερος οδηγός στην ιστορία της Σεπάνγκ που κερδίζει συνεχόμενους αγώνες F1, μετά τον Μίκαελ Σουμάχερ τη διετία 2000-2001.
- Τα τρία τελευταία χρόνια, όποιος κερδίζει το συγκεκριμένο GP στέφεται πρωταθλητής στο τέλος της σεζόν (ο Μπάτον το 2009 και ο Φέτελ πέρυσι και πρόπερσι).
- Τους πέντε από τους 10 τελευταίους αγώνες στη Σεπάνγκ, τους έχει κερδίσει ο οδηγός που είχε την pole position, ενώ κανείς στην ιστορία δεν έχει κερδίσει από πιο πίσω από την έβδομη θέση του grid.
- Ο πρώτος και μοναδικός οδηγός από τη Μαλαισία που έχει τρέξει σε αγώνα F1 είναι ο Αλεξ Γιονγκ, με τη Minardi τις σεζόν 2001 και 2002.
Η ταυτότητα του GP Μαλαισίας
Ονομασία πίστας: Sepang International Circuit
Γύροι: 56
Μήκος πίστας: 5,543 χλμ.
Αγωνιστική απόσταση: 310,408 χλμ.
Ρεκόρ γύρου: 1:34.223 - Χουάν Πάμπλο Μοντόγια (2004)
Ταχύτερος γύρος 2011: 1:40.571 - Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull)
Χρόνος pole position 2011: 1:34.870 - Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Το πρόγραμμα του GP Μαλαισίας
Παρασκευή 23/3
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 04:00-05:30GR (ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος 08:00-09:30GR (ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Σάββατο 24/3
Ελεύθερες δοκιμές - 3ο σκέλος 07:00-08:00GR (ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Κατατακτήριες δοκιμές 10:00GR (ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Κυριακή 25/3
Αγώνας 11:00GR (Alpha, ΟΤΕ Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Προηγούμενοι πρόσφατοι νικητές
2011 - Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2010 - Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2009 - Τζένσον Μπάτον, Brawn-Mercedes
2008 - Κίμι Ράικονεν, Ferrari
2007 - Φερνάντο Αλόνσο, McLaren-Mercedes
2006 - Τζιανκάρλο Φιζικέλα, Renault
2005 - Φερνάντο Αλόνσο, Renault
www.sport.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου