Έχει υγρασία η πλακέτα, οπότε η εγγύηση δεν σας καλύπτει.
Αυτή είναι η πιο συνηθισμένη φράση που ακούνε οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων όταν απευθύνονται στα τμήματα σέρβις των εταιρειών για να μάθουν γιατί η συσκευή που αγόρασαν λίγους μήνες νωρίτερα δεν δουλεύει πια.
Σε αρκετές περιπτώσεις, μάλιστα, επειδή η υγρασία στην πλακέτα σημαίνει αυτόματα και υπαιτιότητα του πελάτη για τη βλάβη στο κινητό, ορισμένες εταιρείες χρεώνουν τον έλεγχο που έκαναν στην συσκευή με ποσά που αγγίζουν τα 10 ευρω. Εννοείται δε, ότι σε περίπτωση που ο πελάτης θελήσει την επισκευή, θα κληθεί να πληρώσει κανονικά όποιο ποσό του ζητήσει η εταιρεία, καθώς η εγγύηση δεν ισχύει λόγω της υπαιτιότητας.
Είναι γεγονός (από την μακρόχρονη πείρα μου στις επισκευές των κινητών τηλεφώνων) ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από τις συσκευές που επιστρέφουν από τα σέρβις των εταιρειών, έχει πράγματι υγρασία στην πλακέτα. Και διερωτώνται οι κάτοχοι πως έγινε αυτό αφού η συσκευή τους δεν βράχηκε και δυσαρεστούνται και διαμαρτύρονται. Αδίκως για εμένα γιατί θα πρέπει κάποιος να λάβει σοβαρά υποψιν αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω:
Κατ αρχάς μην μιλάτε στο τηλέφωνο όταν τα μαλλιά σας είναι βρεγμένα. Η υγρασία θα εισχωρήσει στην κάτω μεριά του πληκτρολογίου και εκείνο είναι το πρώτο σημείο που κοιτούν οι τεχνικοί όταν επισκευάζουν ένα τηλέφωνο.
Μην χρησιμοποιείτε το κινητό σας τηλέφωνο με βρεγμένα η ιδρωμένα χέρια θα αντιμετωπίσετε την ίδια περίπτωση.
Μην μιλάτε στο τηλέφωνο σας όταν βρέχει η ακόμη και όταν ψιχαλίζει. Αρκούν μερικές σταγόνες νερού για να βγει το τηλέφωνο σας εκτός εγγύησης.
Μην δίνετε το τηλέφωνο σας σε μωρά παιδιά. Θα το βάλουν στο στόμα και τα σάλια τους θα ποτίσουν το βύσμα φόρτισης,. Τα σάλια τους θα βγάλουν το τηλέφωνο εκτός εγγύησης.
Μην αφήνετε το κινητό σας τηλέφωνο σε μέρη όπου υπάρχει κίνδυνος να πέσουν επάνω του υγρά η νερό.
Μην αφήνετε το κινητό σας σε μέρη που υπάρχει μεγάλη υγρασία και αποφύγετε την παραμονή του κινητού σας τηλεφώνου σε μέρη με χαμηλή η υψηλή θερμοκρασία για μεγάλο χρονικό διάστημα διότι κινδυνεύει με καταστροφή.
Χρησιμοποιείτε μια θήκη για το τηλέφωνο σας η ένα προφυλακτικό όπως μου είπε κάποτε ένας πελάτης μου, για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.
Σε ποιες περιπτώσεις γίνεται αντικατάσταση συσκευής.
Αντικατάσταση γίνεται μόνο από την εταιρεία κατά την κρίση της και ποτέ από τα καταστήματα που συνεργάζονται με τα δίκτυα
Συνήθως γίνονται εάν παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα μετά από λίγες ώρες λειτουργίας και για συγκεκριμένες βλάβες. Δηλαδή, εάν η συσκευή σβήσει και δεν ξανανάψει, όταν δεν φορτίζει, όταν χάσει το δίκτυο (δεν μπορεί να επικοινωνήσει με άλλο τηλέφωνο) και όταν σταλεί στο σέρβις για επισκευή με την ίδια βλάβη για πάνω από δυο φορές. Δεν δικαιολογείται αντικατάσταση συσκευής όταν υπάρχει πρόβλημα λογισμικού, αν δηλαδή το πρόβλημα αποκαθιστάται μα μια απλή αναβάθμιση.
Πάντως το ποσοστό των συσκευών που αντικαθίστανται είναι πάρα πολύ μικρό σε σχέση με τις συσκευές που στέλνονται για επισκευή. Με λίγα λόγια πρέπει η συσκευή να έχει πολύ σοβαρή βλάβη, μη επισκευασιμη, και να έχει δουλέψει όσο το δυνατόν λιγότερες ώρες.
Τι προβλέπει ο νόμος.
Ο νόμος για την προστασία του καταναλωτή (2251/1994 που τροποποιήθηκε με τον 3587/2007) προβλέπει ότι:
Σε κάθε πώληση ο προμηθευτής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή γραπτώς, στην ελληνική γλώσσα η με σύμβολα διεθνώς κατοχυρωμένα, σαφείς οδηγίες για την ασφαλή χρήση, διατήρηση και συντήρηση του προϊόντος.
Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων.
Για ένα ελαττωματικό προϊόν ευθύνεται ο παραγωγός, αλλά στην περίπτωση που ένα προϊόν είναι εισαγόμενο ο εισαγωγέας είναι αυτός που έχει την ίδια ευθύνη με τον παραγωγό.
Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος η ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια για το νέο προϊόν η ανταλλακτικό.
Γιάννης Πετσέλης
Ηλεκτρονικός
www.filiatranews.blogspot.com
Μαρία Κορινθίου: Επέστρεψε στο «Πρωινό» – Τα νεότερα για την υγεία της
Πριν από 1 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου