Ημερομηνία: 27 Ιουνίου 2010 Αριθμός γύρων: 57 Μήκος πίστας: 5,419 km Απόσταση: 308,883 km Ρεκόρ πίστας: 1:38.683 (T.Glock,2009)
Ο ένατος κατά σειρά φετινός αγώνας της Formula 1 φιλοξενείται στη Βαλένθια για το ευρωπαϊκό Grand Prix.Οι υπεύθυνοι της πίστας ήρθαν σε συμφωνία με την FIA για την διεξαγωγή του ευρωπαϊκού Grand Prix από το 2007 και για τα 7 επόμενα χρόνια.Η πίστα βρίσκεται στο λιμάνι της πόλης γύρω από τη μαρίνα Χουάν Κάρλος και είναι σχεδιασμένη από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Hermann Tilke.
Παρά το γεγονός ότι ο αγώνας διεξάγεται στους δρόμους της Βαλένθια το πλάτος των στροφών είναι αρκετά μεγάλο για να επιτρέπει προσπεράσματα αλλά και την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων.Χαρακτηριστικό είναι πως στην μεγάλη ευθεία η μέγιστη ταχύτητα των μονοθεσίων φτάνει τα 323 km/h ενώ η μέση ωριαία ταχύτητα κυμαίνεται στα 200 km/h.Η διαδρομή αποτελείται από συνολικά 25 στροφές εκ των οποίων οι 14 είναι δεξιές και οι 11 αριστερές.Το μέγιστο πλάτος του σιρκουί φτάνει τα 14 μέτρα ενώ το στενότερο σημείο έχει πλάτος 12 μέτρα.Το πιο αργό σημείο της πίστας είναι η στροφή 17 όπου τα μονοθέσια θα πρέπει να περάσουν με περίπου 75 χλμ/ώρα και δευτέρα στο κιβώτιο ταχυτήτων ενώ η στροφή 14 είναι η πιο επώδυνη αφού οι οδηγοί δέχονται δυνάμεις 3 G.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό στόχος όλων των ομάδων στη συγκεκριμένη πίστα είναι η επίτευξη όσο το δυνατόν μεγαλύτερης τελικής ταχύτητας κάτι το οποίο απαιτεί χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης στα μονοθέσια.Επίσης η πίστα της Βαλένθια είναι ιδιαίτερα απαιτητική στα φρένα ενώ εξίσου σημαντική είναι η καταπόνηση του κιβωτίου ταχυτήτων αφού πραγματοποιούνται 74 αλλαγές σχέσεων σε κάθε γύρο και πάνω από 4200 συνολικά στον αγώνα.
Ένας γύρος με τον Μ.Γουέμπερ στην πίστα της Βαλένθια.
«Ελάτε να συνεργαστούμε οι τρεις χώρες, Ελλάδα, Ισραήλ και Κύπρος, για να εκμεταλλευτούμε τον ορυκτό πλούτο που υπάρχει στις περιοχές μας που συγγενεύουν στη Μεσόγειο και μη φοβάστε τους Τούρκους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου