Το μονοθέσιο της McLaren πήρε το πράσινο φως για να συμμετάσχει κανονικά στο GP Μπαχρέιν, περνώντας με επιτυχία τον επίσημο τεχνικό έλεγχο της FIA μία μέρα πριν ξεκινήσουν οι ελεύθερες δοκιμές.
Η MP4-25 βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος εξαιτίας ενός καινοτόμου συστήματος στην πίσω αεροτομή της, για το οποίο η Red Bull είχε εκφράσει ανησυχίες ότι είναι παράνομο.
Ωστόσο ο τεχνικός έφορος της FIA, Τσάρλι Γουίτινγκ, έκρινε πως το μονοθέσιο είναι απόλυτα σύμφωνο με τους ισχύοντες κανονισμούς.
Αν και η McLaren δεν έχει αποκαλύψει πολλές λεπτομέρειες για το σύστημα, πιστεύεται ότι λειτουργεί ως εξής: Μία καμινάδα στο ρύγχος διοχετεύει αέρα διαμέσου του μονοθεσίου σε μια οπή στην πίσω πτέρυγα, βοηθώντας τη να "στολάρει" στις υψηλές ταχύτητες, μειώνοντας έτσι την οπισθέλκουσα (drag) και αυξάνοντας την τελική μέχρι και 10 χλμ/ω.
Το μυστικό βρίσκεται σε μια τρύπα που υπάρχει μέσα στο κόκπιτ, η οποία καλύπτεται από τα πόδια του οδηγού, αλλάζοντας την πίεση του αέρα καθώς αυτός κατευθύνεται στο πίσω μέρος.
Η πρωτότυπη αεροδυναμική λύση δεν εμπίπτει στον κανονισμό για την απαγόρευση των κινούμενων αεροδυναμικών βοηθημάτων, επειδή κατά την εκτέλεση της διαδικασίας κανένα εξάρτημα της MP4-25 δεν κινείται, παρά μόνο ο οδηγός.
Ο επικεφαλής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, δήλωσε ότι η ομάδα του πιθανότατα δεν προχωρήσει σε επίσημη διαμαρτυρία κατά της McLaren για αυτό το ζήτημα, αλλά απλώς θα αντιγράψει το όλο concept.
"Το θέμα είναι παρόμοιο με τον διπλό διαχύτη πέρυσι, ως προς το ότι οι ομάδες θα φτιάξουν διαφορετικές παραλλαγές της συγκεκριμένης αεροτομής μέχρι το τέλος της σεζόν. Νομίζω ότι είναι απίθανο να καταθέσουμε ένσταση, απλά θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε τη δική μας εκδοχή", τόνισε.
www.sport.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου