Στις 27 Αυγούστου, ημέρα Παρασκευή, θα έχουμε τα ελεύθερα δοκιμαστικά στην πίστα του Βελγίου. Μετά από ένα μήνα διακοπών ομάδες και οδηγοί μπαίνουν στην τελική ευθεία για το πρωτάθλημα.
Η πίστα του Spa αποτελεί έναν από τους πιο ιστορικούς αγώνες του θεσμού, φιλοξενώντας αγώνες από το 1924. Για περισσότερα από 20 χρόνια κατείχε το ρεκόρ της μακρύτερης πίστας αφού η διαδρομή ξεπερνούσε τα 14 χιλιόμετρα. Η σημερινή της μορφή έχει διαμορφωθεί στα 7.004 χιλιόμετρα και η συνολική απόσταση που πρέπει να διανύσουν οι οδηγοί είναι 308.052 χιλιόμετρα. Οι γύροι του αγώνα είναι 44 και το ρεκόρ πίστας κατέχει από το 2004 ο Kimi Räikkönen με χρόνο 1’ 45’’ 108. Στις 27 Αυγούστου θα διεξαχθούν οι δύο πρώτοι περίοδοι των ελεύθερων δοκιμαστικών, στις 28 η τρίτη περίοδο και οι κατατακτήριες δοκιμές και τέλος στις 29 ο αγώνας.
Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010
Ελεύθερα δοκιμαστικά 1ης περιόδου 11:00-12:30
Ελεύθερα δοκιμαστικά 2ης περιόδου 15:00-16:30
Σάββατο 28 Αυγούστου 2010
Ελεύθερα δοκιμαστικά 3ης περιόδου 12:00-13:00
Κατατακτήριες 15:00
Κυριακή 29 Αυγούστου 2010
Αγώνας 15:00
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το Spa είναι μια γρήγορη πίστα με τις ταχύτητες να φτάνουν έως και τα 330 χιλιόμετρα την ώρα. Το στήσιμο των μονοθεσίων απαιτεί όσο το δυνατό μηδενική κλίση στις μπροστινές και πίσω πτέρυγες για να αγγίξουν τις μέγιστες τελικές ταχύτητες. Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανικοί θυσιάζουν ένα μέρος της ισορροπίας του μονοθεσίου.
Περιγραφή πίστας
Στην πρώτη στροφή οι οδηγοί κατεβάζουν σχέση στο κιβώτιο στην πρώτη ταχύτητα φτάνοντας τα 64 χιλιόμετρα την ώρα. Μέχρι την πέμπτη στροφή, Les Combes, αυξάνουν ταχύτητα έως 330 χιλιόμετρα την ώρα, από τα οποία πρέπει να πέσουν στα 140 για το chicane, Malmedy. Ακολουθεί μια μικρή ευθεία όπου τους δίνεται η ευκαιρία να τρέξουν έως και 265 χιλιόμετρα την ώρα με έκτη ταχύτητα. Στο τέλος της ευθείας ακολουθεί μια σειρά στροφών όπου τα μονοθέσια καταπονούνται στα φρένα. Μέχρι τη δέκατη πέμπτη στροφή, Curve Paul Frere, οι οδηγοί δεν μπορούν ν’ αναπτύξουν ταχύτητες πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η δεύτερη μεγάλη ευθεία όπου τα κοντέρ αγγίζουν τα 297 χιλιόμετρα την ώρα. Το τελευταίο chicane είναι ένα από τα πιο απαιτητικά στην πίστα για τα φρένα και ταυτόχρονα το πιο αργό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου