Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

F1 : Δύο στροφές πριν από το τέλος ...

Δύο λοιπόν στροφές πριν από το τέλος, ο Webber είναι 11 πόντους πίσω από τον Alonso και ο Vettel 25. Ο Αυστραλός έχει πάρα πολλές ελπίδες για τίτλο, ο Γερμανός πρέπει να ποντάρει στην ατυχία άλλων αφού ακόμα κι αν πάρει δύο νίκες, δεν αρκούν. Αν ο Ισπανός τερματίσει 3ος σε Βραζιλία και Άμπου Ντάμπι, θα είναι και πάλι πρωταθλητής. Η στωικότητά του θα ανταμειφθεί και έχει ενδιαφέρον να κάνουμε μία σύγκριση του βαθμολογικού πίνακα, με τον αριθμό εγκαταλείψεων κάθε διεκδικητή.

Alonso 231 Βαθμοί 2 εγκαταλείψεις (Sepang*, Spa)
Webber 220 Βαθμοί 2 εγκαταλείψεις (Valencia, Yeongam)
Hamilton 210 Βαθμοί 4 εγκαταλείψεις (Catalunya**, Hungaroring, Monza, Marina Bay)

* Πήρε κατάταξη παρότι έσπασε ο κινητήρας του
** Πήρε κατάταξη παρά την έξοδο του



Συμπέρασμα: Τερματίζεις; Κερδίζεις βαθμούς ακόμα κι αν δεν κερδίζεις αγώνες; Έχεις το πάνω χέρι. Η ταχύτητα και οι εντυπώσεις δεν μετράνε. Η Red Bull μετράει ήδη 14 Pole position και απειλεί το ρεκόρ των McLaren (1988,1989) και Williams (1992, 1993) που είχαν 15 σε μία σεζόν. Έχει κλειδώσει 8 φορές την πρώτη σειρά της εκκίνησης αλλά μόνο μία ολοκλήρωσε τον αγώνα με τους οδηγούς της στις δύο πρώτες θέσεις. Ο Vettel για 8η φορά δεν μετέτρεψε την pole σε νίκη ενώ ρίχνοντας μια ματιά στους αριθμούς των γύρων που έχει βρεθεί κάθε οδηγός στην πρωτοπορία του αγώνα, θα πάθετε σοκ!

Mark Webber 315
Sebastian Vettel 273
Jenson Button 130
Fernando Alonso 126
Lewis Hamilton 100
Felipe Massa 42
Nico Rosberg 16
Sebastien Buemi 1

Ο Webber είχε τα ηνία σχεδόν τους τριπλάσιους γύρους από τον Alonso ενώ οι δύο οδηγοί της Red Bull είχαν την πρωτοπορία σε 588 γύρους ενώ όλοι οι υπόλοιποι μαζί, σε μόλις 415. Μόνο που ο Alonso είναι ο μόνος που έχει τους περισσότερους συμπληρωμένους γύρους φέτος (έχει 994), πράγμα που για μία ακόμα φορά μάς γυρνάει στο ίδιο συμπέρασμα: η σταθερότητα ανταμείβει.

Για να κλείσουμε σε ό,τι έχει να κάνει με τους αγωνιζόμενους, πριν πιάσουμε στο στόμα μας και το σίριαλ του αυτοκινήτου ασφαλείας, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στον Tonio Liuzzi. Ο… Μυκονιάτης της Formula 1 όχι μόνο σημείωσε τον καλύτερό του τερματισμό φέτος αλλά με την 6η θέση, ισοφάρισε το προσωπικό του ρεκόρ στο σπορ. Ένα αποτέλεσμα σημαντικό, τώρα που η θέση του στη Force India κρέμεται από μία κλωστή. Το ίδιο και για το Nico Hulkenberg που δεν τον βλέπω να έχει μέλλον στη Williams αλλά τουλάχιστον έκανε επίδειξη ικανοτήτων για πιθανά νέα αφεντικά. Αντίθετα, ο Vitaly Petrov μοιάζει να κάνει ό,τι μπορεί για «να τον φύγουν» από τη Renault. Ακόμα και κοτζάμ Kimi Raikkonen σνομπάρουν για τα ρούβλια που φέρνει ο ψηλός, ο Θείος Bernie έκλεισε τη συμφωνία για το ρωσικό Grand Prix άρα δεν σκοπεύει να αφήσει να τον «κόψουν», όμως τα συνεχή ατυχήματα δεν τον βοηθούν…

Για grand φινάλε άφησα το θέμα του αυτοκινήτου ασφαλείας και της όλης διστακτικότητας για την έναρξη του αγώνα. Συμφωνώ ότι έπρεπε να δοθεί εκκίνηση πίσω από την SLS αλλά ως εκεί. Τι πάει να πει έβρεχε πολύ, υπήρχε σπρέι κτλ; Για την Ιαπωνία δέχομαι τους προβληματισμούς αφού υπήρχαν ρυάκια στην πίστα και η υδρολίσθηση αποτελούσε εγγυημένο εισιτήριο άνευ επιστροφής για όλους. Στην Κορέα όμως, το πρόβλημα ήταν διαφορετικής φύσεως και είχε να κάνει με τα κότσια που αναφέραμε αρκετά νωρίτερα. Άσε τον οδηγό να κρίνει αν θα τρέξει και να κριθεί για την τόλμη ή την ατολμία του. Τα team radio του Hamilton δεν εξέθεταν μόνο τον Webber αλλά πολύ περισσότερο τη FIA που μπορεί όλοι να επικροτούμε να αυξημένα μέτρα ασφαλείας αλλά ουδείς επικροτεί τον ευνουχισμό των οδηγών. Όπως είπε και ο Lewis: «Οκ, είναι αγώνας υπό βροχή, τι συνθήκες περίμεναν δηλαδή»;

Ήταν υπερβολή οι 17 γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας μέχρι να αρχίσει η δράση. Σύμφωνα με τις κακές γλώσσες, προσεχώς αυτό θα βγαίνει στην πίστα όποτε ένας οδηγός κατουριέται, δεν λειτουργεί το σύστημα πόσης υγρών ή τον ψάχνει στο κινητό η γυναίκα του. Συνολικά ο Bernd Maylander πέρασε 24 γύρους δείχνοντας το δρόμο στους υπολοίπους, πολύ περισσότερους απ’ ότι ήταν στην πρωτοπορία ο νικητής του αγώνα (10). Αξίζει να σημειωθεί, πως είχαμε να χορτάσουμε τόσο αυτοκίνητο ασφαλείας από το Grand Prix του Fuji στην Ιαπωνία το 2007, όπου κατά περίεργη σύμπτωση οι Mark Webber και Sebastian Vettel είχαν και πάλι εγκαταλείψει. Βέβαια τότε το έκαναν μία κι έξω αφού ο νεαρός τότε οδηγός της Scuderia Toro Rosso έπεσε πάνω στον Αυστραλό που όμως αμφιβάλλω αν θα έφτανε μέχρι τέλους αφού αντιμετώπιζε μία αρκετά δύσκολη κατάσταση ελέω… τροφικής δηλητηρίασης! Άρα, μάλλον χάρη του έκανε τότε ο Vettel!

Δεν υπάρχουν σχόλια: