Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Ποιοι ξόδεψαν τα περισσότερα για διαφήμιση το 2010

Σύμφωνα με τα στοιχεία που εξέδωσε η εταιρεία Media Services για το σύνολο του έτους, η πρώτη δεκάδα των μεγαλύτερων, από πλευράς όγκου διαφημιστικής δαπάνης, εταιρειών ξόδεψε ποσό ύψους 768,87 εκατ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο 40% του συνόλου.

Οι οικονομικοί οργανισμοί και η κινητή τηλεφωνία ήταν οι δύο μεγαλύτεροι διαφημιζόμενοι το 2010 στα ΜΜΕ, με διαφημιστική δαπάνη που ξεπέρασε και στις δύο περιπτώσεις το ποσό των 100 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα και όπως προκύπτει από τα στοιχεία οι Οικονομικοί Οργανισμοί, κατηγορία στην οποία περιλαμβάνονται οι ελληνικές και ξένες τράπεζες, οι πιστωτικές κάρτες, οι εταιρείες αμοιβαίων κεφαλαίων και οι εκπτωτικές κάρτες, δαπάνησαν για προβολή το ποσό των 112,85 εκατ. ευρώ, συνολικά στα τέσσερα ΜΜΕ (τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο).

Κύριο επικοινωνιακό όχημα των οικονομικών οργανισμών ήταν και το 2010, οι εφημερίδες, στις οποίες πήγε το μεγαλύτερο μέρος του ποσού, ενώ δεύτερη επιλογή τους ήταν η τηλεόραση.

Η κινητή τηλεφωνία παρέμεινε και το 2010, στη δεύτερη θέση της λίστας των σημαντικότερων διαφημιζομένων στα μέσα, με κονδύλι διαφημιστικής δαπάνης ύψους 107,13 εκατ. ευρώ, ενώ στην 3η θέση ακολούθησαν οι εκδόσεις με ποσό 93,64 εκατ. ευρώ.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν ο χώρος της διασκέδασης με 88,73 εκατ. ευρώ και τα επιβατηγά αυτοκίνητα με 74,35 εκατ. ευρώ, πάνω από τα ταξίδια για την προβολή των οποίων δαπανήθηκε το ποσό των 71,3 εκατ. ευρώ.

Τηλεόραση και εφημερίδες

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναλυτική εικόνα με τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους ανά μέσο.

Αρχίζοντας από την τηλεόραση, η κινητή τηλεφωνία, ο επιχειρηματικός τομέας με τον οποίο η μικρή οθόνη τα τελευταία χρόνια εμφανίζει τη μεγαλύτερη διάσταση απόψεων σε σειρά ζητημάτων που αφορούν στην ψηφιακή μετάβαση, είναι ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στο μέσο.

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δαπάνησαν το ποσό των 65,14 εκατ. ευρώ στην τηλεόραση, με τη δεύτερη θέση να καταλαμβάνεται από τις εκδόσεις με δαπάνη 46,84 εκατ. ευρώ.

Τα προϊόντα γάλακτος, με 38,5 εκατ. ευρώ, τα επιβατηγά αυτοκίνητα με 34,77 εκατ. ευρώ και οι οικονομικοί οργανισμοί με 34,73 εκατ. ευρώ κλείνουν την πρώτη πεντάδα.

Οι οικονομικοί οργανισμοί είναι οι σημαντικότεροι διαφημιζόμενοι στις εφημερίδες για το 2010, με δαπάνη 54,53 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν τα ταξίδια με 45,63 εκατ. ευρώ, η διασκέδαση με 35,25 εκατ. ευρώ, η προσφορά υπηρεσιών με 32,9 εκατ. ευρώ και το δημόσιο με 23,3 εκατ. ευρώ.

Περιοδικά

Ποσό που ξεπέρασε τα 53,21 εκατ. ευρώ δαπάνησε στα περιοδικά ο χώρος της ένδυσης, καταλαμβάνοντας την θέση της σημαντικότερης κατηγορίας, διαφημιζομένων στο μέσο. Ακολούθησαν τα προσωπικά είδη με 41,35 εκατ. ευρώ, η διασκέδαση με 36,85 εκατ. ευρώ, τα καταστήματα ένδυσης με 33,9 εκατ. ευρώ και τα προϊόντα ομορφιάς με 33,9 εκατ. ευρώ.

Στο ραδιόφωνο

Στο ραδιόφωνο, που το 2010 παρουσίασε σημαντική κάμψη, δαπάνησαν 13, 2 εκατ. ευρώ οι οικονομικοί οργανισμοί, οι οποίοι και σε αυτό το μέσο κατέλαβαν την πρώτη θέση της λίστας με τους μεγαλύτερους διαφημιζομένους.

Τα καταστήματα προσωπικών ειδών με 11,65 εκατ. ευρώ, οι εκδόσεις με 10,8 εκατ. ευρώ, η κινητή τηλεφωνία με 9,7 εκατ. ευρώ και τα διάφορα καταστήματα με 8,2 εκατ. ευρώ, συμπλήρωσαν τη λίστα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: