Το πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται στην πίστα που όλοι γνωρίζουν καλύτερα |
Μετά την τύποις επιστροφή στην Ευρώπη, που ήταν ο προηγούμενος αγώνας στην Κωνσταντινούπολη, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 έρχεται για τον 5ο γύρο του σε πολύ πιο γνώριμα εδάφη. Το 3ήμερο 20-22 Μαΐου το πολύχρωμο πλήθος της F1 θα συγκεντρωθεί στο Circuit de Catalunya για το Ισπανικό Grand Prix του 2011. Η πίστα της Βαρκελώνης μόνο άγνωστη περιοχή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί για τις ομάδες καθώς ιδιαίτερα φέτος σε αυτήν πραγματοποίησαν περισσότερες από τις μισές χειμερινές τους δοκιμές. Η Βαρκελώνη φιλοξενεί για 21η φορά το Grand Prix Ισπανίας, στην πίστα του Montmelo, βόρεια της πόλης. Η πίστα της Καταλονίας κατασκευάστηκε το 1991, όταν έκανε και την πρώτη της εμφάνιση στο πρόγραμμα της Formula 1, και από τότε δεν έχει λείψει καμία χρονιά. Η πίστα λόγω του κλίματος της χώρας φιλοξενεί τις χειμερινές δοκιμές των ομάδων, έτσι η πλειονότητα των οδηγών γνωρίζει την πίστα σαν την παλάμη του χεριού τους. Στις πρώτες επαφές της πίστας με την F1 τα προσπεράσματα ήταν αρκετά εύκολα καθώς η μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού επέτρεπε στα μονοθέσια να βρεθούν πολύ κοντά και να γίνουν οι προσπεράσεις. Η αεροδυναμική βελτίωση όμως των μονοθεσίων χρόνο με το χρόνο έκανε τις προσπεράσεις πολύ δύσκολες καθώς δεν μπορούσαν να πλησιάσουν πολύ κοντά το ένα στο άλλο. Οι διοργανωτές προσπάθησαν να βελτιώσουν λίγο τις συνθήκες και να δημιουργήσουν ένα σημείο προσπεράσματος, αλλάζοντας λίγο τη χάραξη της πίστας, τροποποιώντας με τέτοιο τρόπο τις δύο τελευταίες στροφές της, ώστε δημιούργησαν ένα chicane. Η πίστα της Βαρκελώνης παρουσιάζει όλες τις τεχνικές αδυναμίες του μονοθεσίου καθώς είναι μια αρκετά τεχνική πίστα. Η χάραξή της περιλαμβάνει 16 στροφές συνολικά, με τις 9 από αυτές να είναι δεξιές και οι υπόλοιπες 7 αριστερές. Η διαδρομή των 4,655 χιλιομέτρων απαιτεί υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης και αποτελείται από στροφές χαμηλής και υψηλής ταχύτητας όπως η στροφή Seat, στην οποία τα μονοθέσια στρίβουν με 240 χλμ/ώρα. Αυτό όμως δεν πρέπει να επηρεάζει την υψηλή τελική ταχύτητα που αναπτύσσουν τα μονοθέσια στις ευθείες μεταξύ των στροφών της πίστας, φτάνοντας ακόμα και στα 305χλμ/ώρα, με τα μονοθέσια να βρίσκονται τέρμα γκάζι στο 57% του γύρου για 16 δευτερόλεπτα και 1,14 χιλιόμετρα απόσταση. Η μέση ωριαία ταχύτητα της πίστας είναι στα 210 χλμ/ώρα ενώ η μέση ταχύτητα στις στροφές είναι 144 χλμ/ώρα. Οι οδηγοί κατά τη διάρκεια ενός από τους 66 γύρους που διαρκεί ο αγώνας κάνουν περίπου 44 αλλαγές ταχυτήτων και στο σύνολό του αγώνα διανύουν 307 χιλιόμετρα κάνοντας 2900 αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η πίστα του Montmelo είναι μια δοκιμασία για τα φρένα των μονοθεσίων καθώς η χάραξη της διαδρομής τα καταπονεί αρκετά. Εκτός από την εύρεση της ιδανικής αεροδυναμικής ισορροπίας του μονοθεσίου μεταξύ της υψηλής κάθετης δύναμης για τις στροφές αλλά και της υψηλής τελικής ταχύτητας, οι μηχανικοί αντιμετωπίζουν άλλο ένα πρόβλημα, αυτό της αλλαγής της κατεύθυνσης του ανέμου. Κατά τη διάρκεια της ημέρας οι άνεμοι που πλήττουν την πίστα συχνά μπορεί να αλλάξουν δραματικά τη διεύθυνσή τους αλλά και την ταχύτητά τους, κάνοντας πολύ δύσκολη την εύρεση του ιδανικού στησίματος του μονοθεσίου. Αποτέλεσμα αυτού είναι τα μονοθέσια να αντιμετωπίζουν αρκετή υποστροφή στις πρωινές δοκιμές ενώ το απόγευμα να βρίσκονται με προβλήματα υπερστροφής στα ίδια κομμάτια της πίστας. Για άλλον έναν αγώνα το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής θα πέσει στα ελαστικά. Το Circuit de Catalunya είναι γνωστό ότι τα φθείρει πολύ, όπως γνωστό είναι ότι η αντοχή στη φθορά δεν είναι το δυνατό σημείο των Pirelli. Η ιταλική εταιρεία θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη σκληρή και τη μαλακή γόμα, όπως στους προηγούμενους αγώνες, αλλά με μια σημαντική διαφορά. Η σκληρή γόμα θα είναι σκληρότερη από εκείνη της Τουρκίας, κάτι που σημαίνει ότι η διαφορά της με τη μαλακή θα είναι ακόμα μεγαλύτερη και οι στρατηγικές των ομάδων θα χρειαστεί να διαμορφωθούν αναλόγως. www.msfree.gr |
Μαρία Κορινθίου: Επέστρεψε στο «Πρωινό» – Τα νεότερα για την υγεία της
Πριν από 1 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου