Για όλους και για όλα μίλησε στον ιταλικό Τύπο ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης. Ο Έλληνας τεχνικός ανέλυσε τα προβλήματα που έχουν καθηλώσει έως τώρα τη Scuderia σε θέσεις εκτός βάθρου αλλά και τις λύσεις που ελπίζει να αλλάξουν τα κακώς κείμενα στην F150. Ξεκινώντας από την άμεση πρόκληση της Κωνσταντινούπολης και τις αναβαθμίσεις που θα έχουν οι κόκκινοι στο τουρκικό Grand Prix.
«Στη Κωνσταντινούπολη θα έχουμε νέες εμπρός και πίσω αεροτομές καθώς και τροποποιήσεις στα φρένα. Όμως το μονοθέσιο μας πρέπει να γίνει καλύτερο σε πολλούς τομείς. Είχαμε προβλήματα με την αεροδυναμική σήραγγα αλλά και άλλους τομείς στη μεθοδολογία μας. Προσπαθούμε να βελτιωθούμε και στα δύο μέτωπα αλλά έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας. Νομίζω πως θα είμαστε πιο κοντά στη Τουρκία αλλά αμφιβάλλω αν θα είμαστε στο επίπεδο που θα έπρεπε. Το σχέδιό μας είναι να έχουμε αναβαθμίσεις σε κάθε αγώνα και ξέρουμε καλά πως αυτές πρέπει να έχουν θεαματικά αποτελέσματα ώστε να καλύψουμε τη διαφορά», είπε ο Έλληνας τεχνικός στην εφημερίδα Corriere della Sera.
Αυτές είναι οι ενδεχόμενες λύσεις; Ποια είναι όμως τα προβλήματα; Η συντηρητική προσέγγιση στο σχεδιασμό του φετινού μονοθεσίου ή τα παραπλανητικά δεδομένα από την αεροδυναμική σήραγγα;
«Αυτό είναι το μισό μέρος του προβλήματος. Ακόμα κι αν δεν είχαμε προβλήματα με την αεροδυναμική σήραγγα, δεν θα είχαμε κερδίσει στους πρώτους τρεις αγώνες. Από τις δοκιμές εξέλιξης μέχρι τον πρώτο αγώνα, το πακέτο μας δεν απέδιδε όπως θα θέλαμε. Τότε ξεκίνησε η έρευνα σχετικά με τους λόγους που τα δεδομένα από την αεροδυναμική σήραγγα μάς παραπλάνησαν. Βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη αλλά έχουμε ήδη κατανοήσει κάποια πράγματα», είπε ο Τομπάζης.
Στη συνέχεια ο Ιταλός συνάδελφος αναφέρθηκε στο σενάριο που έχει γραφτεί και εντοπίζει την πηγή του κακού στη μετατροπή της αεροδυναμικής σήραγγας της ιταλικής ομάδας από κλίμακας 50%, σε κλίμακα 60%.
«Είναι πιθανό καθώς σε ένα ιδανικό κόσμο, θα μπορούσαμε να αυξήσουμε και τις διαστάσεις του κτιρίου, απομακρύνοντας τους τοίχους. Δεν είναι όμως μόνο εκεί το πρόβλημα. Όπως και να έχει, πλέον εμπιστευόμαστε περισσότερο τα αποτελέσματα από την αεροδυναμική μας σήραγγα», τόνισε ο Έλληνας τεχνικός που στη συνέχεια αναφέρθηκε και στο σχεδιασμό της F150: «Συνειδητοποιήσαμε, αν και δεν με ευχαριστεί η παραδοχή αυτού, πως τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει περισσότερο συντηρητικοί, λιγότερο επιθετικοί σε εξέλιξη και με λιγότερες τολμηρές ιδέες. Η κριτική λοιπόν είναι δικαιολογημένη. Η δομή της ομάδας μας έγινε σταδιακά πιο περίπλοκη και η δουλειά πολλών μελών της ομάδας μας επηρεαζόταν αρνητικά από λιγότερο σημαντικά πράγματα. Μετά από αυτό το σκοτσέζικο ντους, ανεβάσαμε ταχύτητα και πλέον επικεντρωνόμαστε στο 1000% στα πράγματα που έχουν σημασία. Ήδη έχουμε κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες».
Ποιες μπορεί να είναι όμως αυτές; Θα αφορούν κάποια καινοτομία ή την αντιγραφή λύσεων που έχουν αποδεδειγμένα φέρει αποτέλεσμα σε άλλες ομάδες όπως για παράδειγμα η… νομίμως ευλύγιστη εμπρός αεροτομή της Red Bull;
«Πρέπει να είσαι ταπεινός και να κατανοείς πότε ένα άλλο μονοθέσιο είναι καλύτερο. Στο μεταξύ, σε αυτή τη διαδικασία πνευματικής αναγέννησης, πιέζουμε σε αρκετούς τομείς, σε αρκετές καινοτομίες. Σε ό,τι αφορά την εμπρός αεροτομή, η FIA έχει θέσει κάποια όρια ακαμψίας αλλά μπορεί να κάνει ακόμα πιο αυστηρούς του ελέγχους της αν εντοπίζει μία περίεργη ευκαμψία. Δεν λέω πως η Red Bull κλέβει αλλά πιστεύω πως η παγκόσμια ομοσπονδία θα μπορούσε να κάνει πιο αυστηρές τις διαδικασίες ελέγχου. Αφού δεν το κάνει, είναι στο δικό μας χέρι να ακολουθήσουμε τον ίδιο δρόμο», τόνισε ο Τομπάζης.
www.msfree.gr
Μαρία Κορινθίου: Επέστρεψε στο «Πρωινό» – Τα νεότερα για την υγεία της
Πριν από 1 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου