Κυριακή 7 Ιουνίου 2009

F1: Αγκάλιασε τον τίτλο

Σχετικά εύκολο αγώνα είχε στην Κωνσταντινούπολη το Τζένσον Μπάτον. Ο βρετανός πιλότος της Brawn GP σημείωσε την έκτη του νίκη σε επτά GP και στην ουσία βρίσκεται κοντά στην κατάκτηση του φετινού τίτλου αφού απομακρύνεται κατά πολύ από τον ανταγωνισμό στο βαθμολογικό πίνακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 29χρονος πιλότος συγκαταλέγεται στη λίστα με τους σημαντικότερους οδηγούς στην F1, όπως οι Αλμπέρτο Ασκάρι, Χουάν Μανουελ Φάντζιο, Τζιμ Κλαρκ και Μίκαελ Σουμάχερ που έχουνκερδίσει έξι συνεχόμενα GP σε επτά αγώνες.
Τα ρεκόρ του Μπάτον συνεχίζονται καθώς είναι ο πρώτος στην ιστορία του τουρκικού GP που κέρδισε χωρίς να έχει ξεκινήσει από την πολ ποζίσιον.
Ο Μπάτον εκμεταλλεύτηκε στον πρώτο κιόλας γύρο, στην στροφή εννέα της πίστας, το μοιραίο λάθος του poleman Σεμπάστιαν Φέτελ και πήρε την πρωτοπορία στον αγώνα. Η μοναδική στιγμή που «καρδιοχτύπησε» ήταν μεταξύ του 20ου - 26ου γύρου όταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ λόγω των μικρού φορτίου καυσίμων, κινούνταν γρήγορα, είχε μαζέψει τη μεταξύ τους διαφορά και προσπαθούσε εναγωνίως να τον προσπεράσει.
Εντούτοις, ο Μπάτον χάρη στα χρόνια εμπειρίας από τους αγώνες του στην F1 δεν άφησε το νεαρό γερμανό να γευτεί τον αέρα της κορυφής. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο Φέτελ την στιγμή που χρειάστηκε να κάνει ένα βήμα παραπάνω και να ρισκάρει, ιδίως στον 26 γύρο και την στροφή 1, δεν το αποτόλμησε. Η ατολμία του αυτή ίσως να οφείλεται και στο φόβο του να μην κάνει ένα ακόμη λάθος (μετά εκείνο του πρώτου γύρου) που θα μπορούσε να του στοιχίσει πολύ περισσότερο.
Η αλήθεια είναι ότι ο Φέτελ που τελικά τερμάτισε τρίτος θα είχε μεγάλη πιθανότητα να κερδίσει τον αγώνα ή έστω την δεύτερη θέση αν δεν είχε «χαντακωθεί» από την τακτική των τριών πιτς στοπ που αποφάσισε για αυτόν η Red Bull.
H επιλογή αυτή δεν άφησε έφερε αποτέλεσμα για το Φέτελ, ο οποίος τη στιγμή που «έπιανε» τους αντιπάλους του στην πίστα (Μπάτον και Βέμπερ), έπρεπε να αποσυρθεί στα πιτς για ανεφοδιασμό.
Ευνοημένος από την επιλογή αυτή θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν ο έτερος οδηγός της Red Bull, Μαρκ Βέμπερ. Τα δύο πιτς στοπ και η αθόρυβη παρουσία του Αυστραλού στις πρώτες θέσεις τον ανέβασαν στο δεύτερο σκαλί του πόντιουμ. Αν και ο Βέμπερ δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των πρωταγωνιστών του αγώνα, εν αντιθέσει με τον teammate του, εντούτοις επωφελήθηκε της άριστης τακτικής που εφήρμοσε για αυτόν η ομάδα του.
Ο Γιάρνο Τρούλι προσπάθησε αρκετά για την πρώτη τριάδα αλλά τελικά δεν τα κατάφερε, παραμένοντας τέταρτος. Ιδιαίτερα ικανοποιητική ήταν η απόδοση του Νίκο Ρόσμπεργκ. Ισως να σταμάτησε η ατυχία που κατέτρεχε το νεαρό γερμανό και τον ήθελε να τα πηγαίνει εξαιρετικά καλά στα ελεύθερα δοκιμαστικά αλλά να απογοητεύει στον αγώνα. Σήμερα αυτό άλλαξε και ο πιλότος της Williams τερμάτισε πέμπτος.
Το γούρι μάλλον άλλαξε για τη Ferrari και το Φελίπε Μάσα. Ο Βραζιλιάνος ήθελε την τέταρτη νίκη σήμερα αλλά η F60 δεν έδειχνε ικανή να τον βοηθήσει να το επιτύχει. Ετσι παρέμεινε στην έκτη θέση της κατάταξης. Πίσω του ακολούθησε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, στην καλύτερη φετινή του εμφάνιση που του χάρισε τους πρώτους του βαθμούς. Τη βαθμολογούμενη οκτάδα ολοκληρώνει η δεύτερη Toyota του Τίμο Γκλοκ.
Μία μάχη με το Φερνάντο Αλόνσο και μία πληγωμένη εμπρός αεροτομή στοίχισαν μία καλή εμφάνιση στον Κίμι Ραικόνεν. Ο Φινλανδός μετά από ό,τι συνέβη έμοιαζε απλά να παρακολουθεί τη ροή του αγώνα εντελώς διαδικαστικά.
Η πρώτη Renault συναντάται στην 10η θέση με το Φερνάντο Αλόνσο. O πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής δεν είχε ένα ευχάριστο απόγευμα στην Τουρκία. Ο βραζιλιάνος ομόσταυλός του Νέλσον Πικέ τζ. απογοήτευσε με την 16η θέση.
Ο Νικ Χάιντφελντ με τη δεύτερη ΒΜW Sauber που σημειωτέον δεν έφερε KERS τερμάτισε 11ος ενώ 12ος ήταν ο Καζούκι Νακατζίμα. Ο Ιάπωνας αν και στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα βρισκόταν μέσα στη βαθμολογούμενη οκτάδα, τελικά ένα πρόβλημα στον εμπρός αριστερό τροχό του στοίχισε σε χρόνο και τον έριξε χαμηλά.
Στη 13η θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Λιούις Χάμιλτον. Ο περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν καταδικασμένος καθώς ξεκίνησε από πολύ χαμηλά. Πίσω του βρέθηκε η δεύτερη McLaran Mercedes του Χέικι Κοβαλάινεν. Ο Φινλανδός ήταν ένας εκ των πρωταγωνιστών σε μία συναρπαστική μάχη στην αρχή του αγώνα με τον Ρούμπενς Μπαρικέλο.
Η Τουρκία αποδείχθηκε καταστροφική για τον βραζιλιάνο πιλότο της Brawn GP. Οχι μόνο δεν ξεκίνησε καλά αλλά στο τέλος εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα, εκμηδενίζοντας παράλληλα όποια ελπίδα είχε για κατάκτηση του φετινού τίτλου.
Ο Μπαρικέλο είχε πολύ άσχημη εκκίνηση, γεγονός που του στοίχισε δέκα ολόκληρες θέσεις. Ετσι από την τρίτη θέση που ξεκίνησε βρέθηκε από τον πρώτο κιόλας γύρο στην 13η. Τότε ξεκίνησε έναν φρενήρη ρυθμό, περνώντας όποιον έβρισκε μπροστά του, ώστε να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος.
Κάποια στιγμή βρέθηκε πίσω από τον Χέϊκι Κοβαλάϊνεν που του έκανε λίγο τη… ζωή δύσκολη. Μία μάχη με διαδοχικές προσπεράσεις ξεκίνησε μεταξύ τους, όταν ο βραζιλιάνος στον όγδοο γύρο «βούτηξε» παρακινδυνευμένα σε στροφή, άφησε το φρένο και ακούμπησε τον Φιλανδό πιλότο της McLaren Mercedes. Στη συνέχεια έχασε τον έλεγχο της BGP 001, είχε τετακέ, χάνοντας αρκετές θέσεις. Μετά από αυτό έμοιαζε να έχει χάσει την αυτοσυγκέντρωσή του και υπέπεσε σε τρίτο λάθος καθώς είχε επαφή και με τον Αντριαν Σούτιλ, καταστρέφοντας στην εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου του. Μετά την είσοδό του στα πιτς έκανε μία απέλπιδα προσπάθεια για κάτι καλύτερο αλλά τελικά δεν τα κατάφερε για να εγκαταλείψει προς το τέλος του αγώνα.
Μόνο θετικά συναισθήματα δεν μπορούσε να έχει ο πιλότος της Brawn GP από το πέρασμά του από την Τουρκία.
Κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να αισθάνεται και ο Σεμπαστιέν Μπουέμι (Scuderia Toro Rosso) που δεν τα πήγε καλά τερματίζοντας 15ος ενώ ο δεύτερος οδηγός της ομάδας Σεμπαστιέν Μπουρντέ ήταν τελευταίος (18ος). Την πρώτη Force India τη συναντάμε στην 17η θέση με το Αντριαν Σούτιλ ενώ ο Τζιανκάρλο Φιζικέλα εγκατέλειψε πολύ νωρίς (στον 6ο γύρο) από υδραυλικό πρόβλημα.
Ραντεβού μετά από δύο εβδομάδες στο αγγλικό GP.

πηγη : http://www.naftemporiki.gr/f1/story.asp?id=1674296


Δείτε την βαθμολογία των οδηγών και των κατασκευαστών .

Δεν υπάρχουν σχόλια: