Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010

Ferrari F10: Παρουσιάζουμε τη "θεά" της Formula 1

DATA

0-100: 1.7 δευτερόλεπτα

Ισχύς: 720 ίπποι

Κατανάλωση: Κοντά στα 50lit / 100km

Τιμή: 5-10 εκατομμύρια ευρώ

Άλλο: Τελική :325-370 χλμ (αναλόγως των αεροδυναμικών απαιτήσεων της πίστας!!!)

Πολλά λέγονται και ακούγονται τον τελευταίο καιρό για τη Formula 1 και τη χρησιμότητά της. Οτι οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούν είναι πανάκριβες, ότι δεν αφορούν κανέναν, ότι δεν εφαρμόζονται στα πραγματικά αυτοκίνητα, ότι κοστίζει ένα σωρό λεφτά το όλο σκηνικό κ.λπ. κ.λπ. Σε καιρούς κρίσης είναι απόλυτα λογικό. Ακόμα πιο λογικό είναι επειδή δε γνωρίζουν πραγματικά τι τεχνολογία κρύβουν αυτά τα οχήματα. Για να διαλύσουμε λοιπόν το μύθο, σας παρουσιάζουμε το σημαντικότερο φετινό μονοθέσιο -κατά τη γνώμη μας-, αναλύοντας όλους τους νόμους της μηχανικής και της Φυσικής που έχουν εφαρμοστεί πάνω του. Κι όχι μόνο σε αυτό, αλλά σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα της Formula 1. Διάβασε και νομίζω ότι θα σου διαλυθούν οι όποιες αμφιβολίες είχες, αφού πρώτα χαζέψεις το video από την επίσημη πρώτη φετινή παρουσίαση του μονοθέσιου:





Design



Οι καλύτεροι αεροδυναμιστές του κόσμου προσπαθούν κάθε χρόνο να κάνουν τα μονοθέσια πιο γρήγορα και ταυτόχρονα πιο σταθερά. Όταν κάθε χρόνο προσπαθείς να βελτιώσεις το τέλειο με την βοήθεια αεροδυναμικών σηράγγων και μια ομάδα από δεκάδες σχεδιαστές, η ομορφιά παύει να είναι αντικειμενική...

Το κάθε εξόγκωμα, φούσκωμα και φτερό έχουν σχεδιαστεί από το μηδέν με γνώμονα την βελτιστοποίηση της ροής του αέρα γύρω από το μονοθέσιο και το αποτέλεσμα είναι πάντα εντυπωσιακό. Οι φόρμουλες προκαλούν τόσο πολύ down-force πλέον, που θα μπορούσαμε να τις οδηγήσουμε ανάποδα με ταχύτητες μεγαλύτερες από 160 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτό σημαίνει ότι η Ferrari F10 μπορεί να δημιουργήσει 600 περίπου κιλά βάρους που θα την πιέζουν-ρουφάνε στο ταβάνι. Για αυτό ακριβώς το λόγο σε πίστες σαν το Monaco ασφαλίζουν τα καπάκια φρεατίων που βρίσκονται στο δρόμο, ώστε να μην τα σηκώσουν όπως περνούν!

Με 80,000 κομμάτια σε αναμονή για συναρμολόγηση πριν από κάθε grand prix, ακόμα και 99.9% να γίνει σωστά, θα υπάρχουν τουλάχιστον 80 κομμάτια που ή θα ξεχαστούν ή θα τοποθετηθούν λάθος. Όπως καταλαβαίνεις, αυτό το 0.1% λάθους δεν είναι αποδεκτό!

Με βάρος που δεν ξεπερνάει τα 620 κιλά, με οδηγό και πάνω από 100 λίτρα καυσίμου, και αφαιρώντας τα 95 κιλά που ζυγίζει ο κινητήρας, καταλαβαίνεις πως το ανθρακόνημα είναι το μόνο υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί. Όχι μόνο είναι ελαφρύ αλλά και λόγο της κυψελωτής κατασκευής του αμαξώματος κατεβάζει το συνολικό βάρος στο ελάχιστο δυνατό. Για να καταλάβετε πόσο, απλά να αναφέρουμε πως το μονοκόκ σασί ζυγίζει 35 κιλά!

Επιδόσεις


Τι να πει κανείς για τις επιδόσεις ενός μονοθεσίου F1 που να μην έχει ειπωθεί χίλιες φορές; Όπως αναμενόταν, η φετινή Ferrari έχει μακρύτερο μεταξόνιο για να μοιράσει καλύτερα το πρόσθετο βάρος του μεγαλύτερου ρεζερβουάρ που χρησιμοποιείται φέτος, λόγω της απαγόρευσης του ενδιάμεσου ανεφοδιασμού.

Ο κινητήρας που έφερε τα δύο κόκκινα μονοθέσια στην κορυφή του podium στο Bahrain, είναι ένας V8 σε διάταξη 90 μοιρών, 2398 κυβικών εκατοστών, αλουμινένιος, 95 κιλών, ο οποίος είναι τοποθετημένος υπό γωνία 3.5 μοιρών και έχει όριο στροφών τις 18,000 σ.α.λ. λόγω κανονισμών.

Όταν ο οδηγός φρενάρει με τα απίστευτα ανθρακονημάτινα-κεραμικά φρένα του στις ευθείες, για να στρίψει με 50-70 χιλιόμετρα, η επιβράδυνση που νιώθει είναι σαν να χτυπήσει και να περάσει ένα συμβατικό αυτοκίνητο με 150 χιλιόμετρα μέσα από ένα τοίχο. Φρενάρουν για παράδειγμα από τα 200 χιλιόμετρα σε 1.9 δευτερόλεπτα και σε μόλις 50 περίπου μέτρα!

Τα ελαστικά αποκτούν θερμοκρασία καλής λειτουργίας μεταξύ 900-1200οC (το νερό βράζει στους 100...) όπως και τα φρένα και σε περίπτωση που ο οδηγός δεν φρενάρει ακριβώς όσο και όπου πρέπει τα φρένα και τα ελαστικά μπορεί να μην «δουλέψουν».

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επτατάχυτο, τοποθετημένο πίσω από τον κινητήρα και κάθε φορά που ο οδηγός πιέζει το κουμπί αλλαγής στο τιμόνι, ηλεκτρο-πνευματικές βαλβίδες «σπρώχνουν» σε 20ms την επόμενη ή προηγούμενη σχέση. Οι οδηγοί αλλάζουν ταχύτητα 2-3000 φορές σε κάθε αγώνα οπότε καταλαβαίνετε γιατί παίζει μεγάλο ρόλο να γίνονται γρήγορα.

Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε περίπου 5g επιτάχυνσης σε παρατεταμένες στροφές και επιβράδυνσης στα φρεναρίσματα, ενώ έχει μετρηθεί πως ο λαιμός του Alonso και Massa δέχονται βάρος 35 κιλών κάθε φορά που στρίβουν ή φρενάρουν.

Το ΜL ελπίζει πως σιγά σιγά ο βασιλιάς των μηχανοκίνητων αθλημάτων θα ξαναφθάσει στην παλιά του δόξα και συμβουλεύουμε τους νομοθέτες της FIA να αφήσουν ήσυχους τους κανονισμούς και να απελευθερώσουν την ιπποδύναμη (ακούς εκεί 700 άλογα...).

menslounge.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: