Κυριακή 31 Μαΐου 2009

F1 Προσπάθεια για βελτίωση της παθητικής ασφάλειας

To Ινστιτούτο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου-FIA Foundation, έχει εξελίξει μία νέα, εξαιρετικά ακριβή «πλατφόρμα» δοκιμών πρόσκρουσης, για χρήση από την Τεχνική Ομάδα Εργασίας της Formula 1. Οι νέες δοκιμές ασφάλειας θα μετρούν πλέον και τις δυνάμεις που αναπτύσσονται στη διάρκεια πρόσκρουσης και όχι μόνο την επιτάχυνση, παρέχοντας έτσι πιο ακριβή αποτελέσματα.

Μέχρι σήμερα χρησιμοποιούνται στην F1 μέθοδοι μετατροπής της έμμεσης μέτρησης των δυνάμεων πρόσκρουσης, μέσω της επιτάχυνσης του οχήματος στη διάρκεια της πρόσκρουσης και προσφέρουν μετρήσεις μετά την πρόσκρουση.

Ο νέος εξοπλισμός είναι σχεδιασμένος για να μετρά τις σοβαρές επιπτώσεις έως 100G (!) και με συχνότητα ταλάντωσης μέχρι 2000 Hertz. Κατά τον έλεγχο των τμημάτων από ανθρακονήματα που απορροφούν ενέργεια όπως πχ τμήματα στο εμπρός ή πίσω τμήμα του αμαξώματος, οι ερευνητές θα μπορούν πλέον να «βλέπουν» ακριβώς πώς οι δυνάμεις πρόσκρουσης αναπτύσσονται σε κάθε χιλιοστό του υπό δοκιμή τμήματος.



πηγη : www.naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: