Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

F1 : Μυστήριο η στρατηγική

Νωρίς για συμπεράσματα σχετικά με τη χρήση των ελαστικών πιστεύει πως είναι ο Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος έκανε δύο pit stop στο Grand Prix της Κίνας, πράγμα που του στέρησε τη δυνατότητα να υπερασπιστεί με αξιώσεις τη δεύτερη θέση και τελικά να πέσει στην έκτη κατά το πέσιμο της καρό σημαίας.

«Μελετώντας εκ των υστέρων πώς εξελίχθηκε ο αγώνας, το εύκολο είναι να πεις πως η τακτική τριών pit stop θα ήταν σωστή, αν και προσωπικά δεν έχω πειστεί πως αυτό είναι σίγουρο. Το κύριο πρόβλημα που αντιμετώπισα εγώ ήταν η υστέρηση σε απόδοση σε σχέση με τους κύριους αντιπάλους μου, έχοντας τη σκληρή γόμα των Pirelli. Μέχρι εκείνο το σημείο, το μονοθέσιό μας ήταν ανταγωνιστικό. Πολλοί τόνισαν το φανταστικό αγώνα του Mark Webber με στρατηγική τριών pit stop αλλά πρέπει να σκεφτεί κανείς πως έχοντας αποκλειστεί στο Q1 το Σάββατο, είχε πολλά νέα σετ ελαστικών του αγώνα, πράγμα που όλοι θα ήθελαν, όπως άλλωστε και το να οδηγούν το ταχύτερο έως τώρα μονοθέσιο», έγραψε ο 30χρονος στη στήλη του στην ηλεκτρονική σελίδα της Ferrari.

Έχοντας ολοκληρώσει μόλις τις τρεις από τις δεκαεννέα στάσεις του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, ο Massa πιστεύει πως είναι λογικό ακόμα όλοι να «ψάχνονται» σε ότι έχει να κάνει τόσο με τις στρατηγικές όσο και με τα χαρακτηριστικά των μονοθεσίων τους.

«Βρισκόμαστε σε μία περίοδο της σεζόν που μαθαίνουμε συνέχεια και μελετώντας τα πάντα πολύ προσεκτικά, θα δούμε αν θα υιοθετήσουμε άλλη προσέγγιση, ίσως τροποποιώντας τη στρατηγική μας στις κατατακτήριες δοκιμές ώστε να έχουμε πιο φρέσκα ελαστικά στον αγώνα. Ακόμα είναι νωρίς στη σεζόν για να πούμε ποιος είναι ο πιο σωστός τρόπος να κινηθούμε εντός του πλαισίου των νέων κανονισμών. Είδαμε στην Κίνα πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς στρατηγικής, τίποτα δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο, και στη Ferrari πρέπει να βρούμε τι είναι πιο σωστό για το δικό μας μονοθέσιο. Είναι πιθανό να δούμε διαφορετικές στρατηγικές και στους επόμενους αγώνες, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά κάθε πίστας», σημείωσε ο Βραζιλιάνος.

Πάντως η F150 φάνηκε σε ρυθμούς αγώνα να έχει την απαιτούμενη ταχύτητα. Άρα το ζητούμενο είναι να βρει καλύτερο ρυθμό με τα σκληρά ελαστικά αλλά και να τα πηγαίνει καλύτερα το Σάββατο…

«Πρέπει να τα πηγαίνουμε καλύτερα στις κατατακτήριες ώστε να εκκινούμε πιο ψηλά στο grid, παρότι η θέση στην εκκίνηση δεν είναι το ίδιο σημαντική φέτος. Στην Κίνα ήμουν έκτος στο grid, θέση όχι και τόσο κακή ενώ αμέσως κέρδισα άλλη μία ανεβαίνοντας πέμπτος. Το πιο σημαντικό ήταν ο ρυθμός μας στον αγώνα που ήταν αρκετά καλός για να μαχόμαστε στην κορυφή. Αυτό σήμαινε πως είχα έναν ενδιαφέροντα αγώνα και κέρδισα πολλές θέσεις, βρέθηκα ακόμα και στην πρωτοπορία ενώ για αρκετή ώρα ήμουν δεύτερος. Η θέση μου εκεί ήταν πραγματική αλλά δυστυχώς όσοι έκαναν τρία pit stop μας έφτασαν πιο γρήγορα απ’ ό,τι περιμέναμε στα τελευταία στάδια του αγώνα, λόγω της καλύτερης κατάστασης των ελαστικών τους», σημείωσε ο Massa.

Δεν υπάρχουν σχόλια: